Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Selam Sana Kutsal Toprağın İnsanı...

Selam Sana Kutsal Toprağın İnsanı...
 

Karşınızda ben Mert Tuzcuoğlu. 89 doğumlu, 29 yaşında ve hala okumakta. Evlilik yok daha zamanı var kanısındayım.(çok var) Maalesef bir köyümüz olmadığı için en direkt Akçakocalıyım.(tabi ya)

İlkokulum Atatürk İlköğretim idi. Hani şu Özyuvam Ataç Evleri’nin yanında şimdi ki adı Mustafa Açıkalın olan okul. Gerçi sonra Çuhallı’ya Akçakoca Lisesi’nin arkasındaki binaya geçiş yaptık ama neyse o da güzeldi. Liseyi Akçakoca Anadolu Lisesi’nde okudum. Türkiye’de Anadolu liselerinin ‘’Anatolian High School’’ olduğu zamanlar yani. (böbürlenmeler) Çokta şey yapmayalım, neticede 60 kişinin girdiği okula 56. olarak mı ne girmiştim.

Gel gelelim lise bitiyor, o sözlüler, bu yazılılar, şu ödevler yapılacak derken, başarısızlıkla geçen bir lise döneminin çürük meyvelerini üniversite sınavlarında topluyordum. Haliyle sınav sonuçları daha çürüktü. Pes eder miyiz ama yok! Pes oynayan ilk nesil biziz ya. (kötüydü kabul)

Neyse bir yandan aile kırbacı, bir yandan mahalle kırbacı derken en yakın arkadaşlarım kazanmış Yıldız Tekniği, Mimar Sinanı, Kara Elması. Durur muyum hiç, o eziklik, o baskı, açtım haritayı baktım, gördüm en yakın AB ülkesi Bulgaristanı.

Hiç unutmuyorum! 2008 senesi yaz ayları, hava sıcak tabi memleket kum, deniz, güneş yine. Akçakoca’nın kendi kabuğunda kaldığı son seneler. Akşamları arada sahilden gelen serinlik var o zamanlar sanki imbat esintisi gibi. 10 yıl sonra bugün ki gibi nem içinde terde yüzmüyoruz yani.

Açtım ağzımı yumdum gözümü. Baba dedim ben gidiyorum yurtdışına!(sanırsın Finlandiya) Annem ağlıyor, babam bağırıyor fakat isyan bayrağım nasıl da dalgalanıyor…

Aralık 2008’de otobüste Türk sınırındayım, Temmuz 2013 yine otobüs Bulgar sınırında! Varna Teknik Üniversitesi, Gemi İnşaat ve Makineleri Mühendisliği lisans programı tamam. İki cümle de üniversite hayatını bitirdim nasıl ama?

Yetmedi, hemen ardından Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi lisans programı o da tamam. Bu arada iş görüşmeleri, insan kaynakları, cv’ler, araya koyulan insanlar, hatır koymalar, ama bir türlü işe alınmamalar derken askerlik yok tabi, iş-güç yalan!

Hoppala, inada bindi bir üniversite daha; bu sefer ki yüksekokul(ön lisans) Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Reklamcılık bölümü ikinci sınıf, devam daha.

Şimdilik böyle, kıssadan hisse. Zamanla tanışırız, birbirimize alışırız.

Var ol Akçakoca

12.12.2018 Çarşamba

merttuzcuoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 18
: 124
Kayıt tarihi
: 06.08.13
 
 

2013 Varna Teknik Üniv. Gemi İnşaat Mühendisliği (Lisans) 2018 Eskişehir Anadolu Üniv. İşletme (L..