Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1969
 

Selenyum, Manganez, Krom ve Bakır / '' Beslenmenin Diyalektiği''(9)

Selenyum, Manganez, Krom ve Bakır / '' Beslenmenin Diyalektiği''(9)
 

Selenyum, Manganez, Krom ve Bakır  mineralleride mineralleri de vücudumuzun asla vazgeçemeyeceği  ve en iyisi doğal yollardan alınması gereken minerallerdir. Bu konuda ki bilgi ve görüşlerimi aşağıda siz değerli okurlarımla bir kz daha paylaşıyorum...

SELENYUM:

Yaşamsal öneme sahip olan bir mineraldir. Antioksidant özellikler taşıdığı için serbest radikallerin düşmanıdır. Bağışıklık sistemimizi güçlendirir, tümörlere karşı yaşamsal güç sağlar.

Selenyum antioksidan enzimler olan selenoproteinleri üretmek için, proteinlere bağlanma gücüne sahiptir; ürettiği selenoproteinler de, serbest radikallerin verdikleri zararları, olumlu yönde etkilemektedir; bağışıklık sistemimizde de görev almaktadır.

E vitamini ve Çinko'yla iyi birer takım kurarlar. E vitamini'yle kalp ve karaciğer üzerinde, Çinko'yla prostat büyümesinde yararlı olabilmektedirler.

Eksikliği kalp ve karaciğer rahatsızlılğı, bağışıklık sisteminin zayıflamasına yol açabilmektedir. Fazlalığı ise artrit, saç kaybı, tırnakların kırılması, deri, mide, bağırsak bozuklukları, halsizlik, sinirlilik gibi durumlara neden olabilmektedir.


Tavuk, yumurta, biftek, süt ürünleri, karides, cashew fıstığı, pirinç, bira mayası, brokoli, soğan ve sarımsak da bulunmaktadır.

MANGANEZ:

Minerallerin bileşiklerinde bol miktarda bulunan bir elementtir. Eksikliği insan sağlığını olumsuz etkiler. Fazla alımı toksit etki gösterir.

Çok miktarda tüketilen çay, tahıllar, ıspanak, bezelye, soya ve yeşil fasulye, avakado, baharatlar, istiridye ve kuru yemişler bu süreci tetikler!...

Manganez vücudumuzda böbrek ve karaciğerde toplanır. Vitaminlerin ve enzimlerin vücutça kullanımına, anne sütünün oluşumuna, kan şekerinin düzenlenmesine, yağ ve proteinlerin metabolizmasına, büyüme sürecine ve bağışıklık sistemine destek verir.

Demekki yukarıdaki ürünleri kararında tüketirsek, kendimize büyük yarar sağlayabiliriz.


Fazla alınan manganez; beyin ve solunum sistemine zarar verir. Zehirlenme durumunda kişi; halüsinasyon, unutkanlık, sinir hasarıyla karşı karşıya kalabilir. Nadiren de olsa eksiklği, iskelet bozuklukları, görme, işitme sorunları, kalp bozuklukları, nörolojik semptonlar, damar sertliği, deri ve kolestrol sorunları olarak karşımıza çıkabilir.

KROM:

Manganez gibi yağ ve protein metabolizmasının ve kan şekerinin düzenlenmesinde önemli bir işleve sahiptir.

Kolestrolde, kemik erimesiyle mücadelede, kas oluşumunu desteklemede, damar sertliğinde ve yaşlanmayı geciktirmede vücudumuza büyük katkı yapar.

Eksikliği bu süreçleri olumsuz etkiler. Kilo kaybı, yorgunluk, şekere karşı tolerans bozukluğu, damar sertliği riskinde artış ve konsantrasyon bozukluğu olarak karşımıza çıkar. Sporcuların kas güçlendirmesini destekler.

Bira mayası, kepekli pirinç, et, peynir, yumurta, mantar, patates, dana karaciğeri, bal, hububatlar, mısır ve ısırgan otunda bulunur. (Günlük limit: 120ugr, tehlike sınırı: 200 ugr'dir.)

BAKIR:

Hücre organelleri mitokondrilerin enerji oluşumlarında rol oynarlar. Serbestradikallerin vücudumuzdan uzaklaştırılmasında da önemli rolleri vardır.

Vücutta eksikliğinde, kalp ve damarlarında hasar oluşabilir, bağışıklık sistemimiz zayıflıyabilir.

Sakatat, Sardalye balığı, kabuklu deniz ürünleri, kurubaklagiller, tahıllar, badem, fındık, susam, kuru erik, mantar, ay çekirdeği ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur.

(devam edecek) 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba, Yazıyı ilk okumaya başlayınca, 'aa ne güzel bilgiler' dedim içimden, sonra ' ee ne yememiz gerekiyor' diye sabırsızlıkla besinlere bakınca, işte herşeyden yememiz gerekiyor, içeriğini bilmesek de ayırt etmeksizin tüm gıdaları almamız gerekiyor diye düşündüm:) Yine de bunlara zaman ayırmanız çok hoş..Birbiriyle uyumlu meyve/sebze suyu veya çorba tarifleri olsa bi de :)

Monterastelli 
 08.02.2012 12:39
Cevap :
Bir sıra içinde istekleriniz gerçek olacak...Belki Selçuklu, Ermeni ve Bizans yemekleri de menüde yer alabilir!... Bu diziyi paylaşırsanız daha da çoğalırız...Dostça selamlarımla.  08.02.2012 21:00
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 4494
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster