Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '06

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Self terapi alış-veriş

Alışverişi aslında pek sevmem. Eğer birşeyi reklamlarda ya da şurda burda görürsem fazla yer gezmeden nerdeyse ilk gördüğüm yerden alırım. İnsanlar genelde ittirecek bir alışveriş sepeti bulurlar. İçine ne bulurlarsa, "yeni çıkan ürünler mi dersiniz lazım olacak şeyler mi dersiniz, yedek malzemeler mi dersiniz" her şeyi doldururlar. Daha sonra eve geldiklerinde bir çok şeyin daha eksik olduğuna ve gereksiz, şu an lazım olmayan malzemeler aldıklarını görürler.

Ama alışverişin can sıkıntısına iyi geldiğine çoğu kez tanık olmuşumdur, ben kendimden biliyorum. Birşey almasam bile fiyatları görmek ve birilerine sövüp saymak hoşuna gidiyor insanın. Bazıları da alışverişi self terapi olarak görür. Kendi kendini tedavi edebilir mi sizce alışveriş yaparken İnsan herşeyi unutur mu? Ben pek sanmıyorum açıkça.

Mesela geçenlerde birşey okudum alışveriş hakkında diyorlar ki; listenin yani alışveriş listesinin sonuna şöyle bir beyan yazıp imzalayın: "İş bu listede yazılı ihtiyaç kalemleri dışında en ufak bir çöp almamayı gayri kabili rücu olarak kabul ve taahhüt ediyorum. Bu konuda hiçbir provokasyona ya da promosyona gelmeyeceğime oyuna gelmiyeceğime gibi bişey namusum ve şerefim üzerine yemin ederim. Bu listede yazmayan tek bir şey alan iradeden yoksun bir zavallıdır." Demek ki oluyormuş:)

Modayı ise takip etmek gerektiğini söylerler takip etmezsek ne olacak, bir yerimiz mi eksilecek, tabi ki koca bir "hayır". Herkes kendi modasını kendi belirlese mesela değişik değişik tipler nasıl olurdu. Bence güzel olurdu.

Bu arada internet bu alana da el attı. Artık yavaş yavaş netten satış alış devri başlıyor. İnsanlar iyice hantallaşacak. Zaten obez, boğazımıza düşkün bir milletiz. Yemeklerden sonra posur posur uyuyan bir milletiz. Acaba bundan sonra neler yaşanacak? Bekleyip göreceğiz.

 
Toplam blog
: 3
: 322
Kayıt tarihi
: 25.12.06
 
 

Antalya'da ikamet ediyorum. Turizmle uğraşıyorum. Ailemle yaşıyorum. Neşeli, sevecen, yaşamayı seven..