Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '16

 
Kategori
Güncel
 

Selin Sayek Böke

Selin Sayek Böke
 

Google’da baktım, Selin’in anlamını buldum, Böke’nin anlamını da buldum, Sayek’in anlamını bulamadım. Ben bulamadıysam, sanırım 78 milyonun 60 milyonun da bulamaz. Zaten bu yazıyı “Word” de yazarken, “Sayek” in altı kırmızı çizili çıkıyor. Demek ki, o da bilmiyor.

Selin Sayek Böke CHP nin ve CHP lilerin yeni umudu. Güzel mi güzel, gösterişli mi gösterişli, göz dolduruyor mu, dolduruyor. Arabası var mı var,  bastımı gaza, gider mi gider. Konuşması ikna edici ama herkesi ve her  kesimi ikna edici mi? Ondan emin değilim. Bana daha ziyade zaten CHP taraftarı olanlar üzerinde daha ikna edici, daha etkileyici gibi geldi. 

Mesela ben bir konuşmasını dinledim. Kürt sorunu nasıl çözülür konusunda. Diyor ki, şimdiye kadar iki yol denendi, başarılı olamadı, halbuki üçüncü bir yol daha var, bu yol başarılı olur, kabilinden. Ben de merakla dinledim, neymiş bu üçüncü yol diye. Selin Sayek Böke’nin önerdiği üçüncü yol, eğer yanlış anlamadıysam, Mecliste müzakere grupları oluşturulacakmış, bunlar konuyu müzakere ede ede bir çözüm bulacaklarmış. Ne yalan söyleyim, ben pek etkilenmedim bu üçüncü yoldan. Sizin anlayacağınız  pek ikna edici bulmadım ama belki pek çok taraftarı oldukça ikna edici bulmuşlardır. İtiraf edeyim, şimdiye kadar dinlediğim ekonomi konusundaki konuşmalarından da pek etkilenmemiştim. 

İnsanlar görmek istediklerini görürler, duymak istediklerini duyarlar, inanmak istediklerine inanırlar. Önemli olan Selin Sayek Böke’nin zaten CHP li olanları ikna etmesi değil, hadi açık söyleyim, MHP lileri, HDP lileri, AKP lileri ikna edebilmesidir ki bu da şimdilik biraz zor görünüyor. Yani soru şu: Selin Sayek Böke (hem yazarken hem söylerken yoruluyorum), şu mahut ve fasit yüzde 25 dairesini kırabilecek mi?  

Bir de İzmirlilik meselesi var. Kılıçdaroğlu son Kurultay’dan sonra dört İzmirliyi MYK ya ve galiba Genel Başkan Yardımcılıklarına da getirdi. Ben İzmir’de iki yıl kadar yaşadım. İzmirliler gerçekten de batıya, batılılıya en yakın, belki en medeni şehir halkımız. Yalnız bazı İzmirliler bunun farkında olarak kendilerini Anadolu’nun diğer şehir halklarından daha üstün görürler, (haklı da olabilirler), onların gelip İzmir’e yerleşmelerinden falan hiç hoşlanmazlar, İzmir’in İzmirlilere bırakılmasını isterler, hatta bazı İzmirliler daha da ileri giderek, İzmir’in bir nebze ayrıcalığı ve özerkliği olan ayrı bir eyalet haline gelmesini isterler. Umarım Selin Sayek Böke ve şimdi ön plana çıkmış diğer CHP li İzmir milletvekillerimiz bu düşünceleri ve duyguları taşımıyorlardır. Çünkü eğer bu düşünce ve duygular içindelerse, ne kadar genç ve güzel olurlarsa olsunlar milletin teveccühünü ve gönlünü kazanamazlar. Bunu açıkça söylemeseler de, yaygın kanaatin aksine milletimiz bunu sezer, anlar, (halkımızın uzun yıllardır kazanmış oldukları tecrübeleri ve akl-ı selimi vardır). Eğer bu düşünce ve duygular içindelerse, kazansalar, kazansalar İzmirlilerin ve CHP lilerin gönüllerini kazanırlar ki, bu da mahut ve fasit %25’i kırmaya yetmez.

Memleketimiz ve milletimiz için hayırlı olur inşallah. 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..