Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '09

 
Kategori
Siyaset
 

Semih İdiz'le dahili ve harici siyasete bakış

Semih İdiz'le dahili ve harici siyasete bakış
 

15 Nisan 2009 Perşembe günü bir blog yazarı olarak bana bu yolu açan Milliyet Gazetesi’nin değerli ve mümtaz yazarı Sayın Semih İdiz ile Türk Ve Dünya Siyaseti ile alakalı kafamda oluşan çeşitli suallere yanıt aramak bakımından ve aynı zamanda engin görüş ve fikirlerinden fayda sağlamak amacıyla Ankara’ya seyahat etmeye karar vermiştim.

Bu amaçla 15 Nisan’ı 16 Nisan’a bağlayan gece 24.00 itibariyle otobüse bindikten sonra belki de bana hiç bitmeyecekmiş gibi gelen o heyecan dolu yolculuk başladı.

Ankara’ya vardıktan sonra uğradığım yer çok sevdiğim bir akrabamın arkadaşlarının mekânı oldu.

Kapıyı açtığında beni güler yüzle karşılayan kardeşimiz hakiki manada bana umduğumdan da misafirperverce davrandı. Yaptığımız kahvaltıdan sonra geçirdiğim seyahatin yorgunluğunu atmak adına birkaç saatlik uyku arası vererek rahatlamaya çalıştım.

Saat 11.00’e gelmeden kalkmak suretiyle hazırlığımı yaparak sevgili gazeteci ağabeyim Semih İdiz’i arayarak geleceğimi haber verdiğimde anında aldığım müspet yanıt neticesi arkadaşlarımla vedalaşarak yola koyuldum. Bu vesileyle beni misafir eden arkadaşlarıma tekrar manasında şükranlarımı sunmayı bir borç biliyorum.

Kapıya vardığımda beni oldukça sıcak bir şekilde karşılayan Semih Bey elinde uzattığı bir çanta içerisindeki armağanını bana iletti.

Tabii beni mutlak surette bahtiyar eden bu armağanını aynı zarafet ve olgunlukla kabul ettim.

Daha sonra asıl meseleye dönmek suretiyle dâhili ve harici mevzularda fikir teatisi yaparak ve bu fikirleri bir mülakat tadında siz saygıdeğer blog yazar ve okurları ile paylaşmayı üzerime bir vazife olarak telakki ettim.

İşte Semih İdiz ile soru-cevap tarzında yaptığımız ve beş sualden oluşan mülakatımız:

Harun ÖZYURT: Sayın Semih İdiz, Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Barak Obama’nın ülkemize yaptığı ziyaretin neticesini nasıl değerlendirmek mümkün?

Semih İDİZ: George W.Bush zamanında bozulmuş olan Türk-Amerikan münasebetlerinin temel formatını yenilemiş oldu.

Harun ÖZYURT: Kafkas İstikrarı ve İşbirliği Platformu’nun istikbali hakkındaki düşünceleriniz?

Semih İDİZ: Bu fikir Gürcistan Krizi sırasında Türkiye’yi taraf tutmaktan kurtaran bir enstrüman olarak ortaya çıktı. Çünkü Türkiye’nin hem Rusya, hem de Gürcistan’la gözetmesi gereken münasebetleri var. Şu anda bence yakın gelecekte hayata geçirilebilecek bir proje değil.

Harun ÖZYURT: Obama Döneminde Türk-Amerikan münasebetleri nasıl şekillenebilir?

Semih İDİZ: Bu münasebetlerin canlı bir şekilde gelişeceğini düşünüyorum. Çünkü Amerika Birleşik Devletleri’nin Türkiye’ye olan ihtiyacı birçok nesnel nedenden dolayı artıyor, azalmıyor.

Harun ÖZYURT: Bu yılki yerel seçimlerin neticeleri 2011’deki genel seçim neticeleri sonunda bir CHP-MHP Bloğu yaratır mı?

Semih İDİZ:

a) Yaratmaz

b)Aslında bu seçimleri Adalet ve Kalkınma Partisi kaybetmemiştir. Gene de birinci parti olarak ortaya çıkmıştır. Fakat gelecek seçimlerden sonra karşısında daha kararlı bir muhalefet bulacağını düşünüyorum. Bu da tabii ki gelecekteki seçimleri kazanacağını varsayıyor. Bu durumun değişik olması için başta Cumhuriyet Halk Partisi’nin kendisini ciddi bir şekilde yenileyip bir oy patlaması gerçekleştirmesi gerekir. Mevcut liderle ise bu mevcut gözükmüyor.

Harun ÖZYURT: Peki Kemal Kılıçdaroğlu ve Gürsel Tekin umut yaratmadı mı?

Semih İDİZ: Çok büyük umut yarattı ama partide daha etkin konuma gelmeleri için zamanında Bülent Ecevit’in İsmet İnönü’yü nasıl indirdiyse benzeri gelişmelerin yaşanması gerekiyor.

 
Toplam blog
: 204
: 673
Kayıt tarihi
: 07.02.08
 
 

Adım Harun ÖZYURT. 11 Şubat 1983 günü Almanya'nın Frankfurt şehrinde doğdum. 1986'da Türkiye'ye dönd..