Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Semih

Semih
 

6A sınıfındaki olaylar Barış Öğretmenin istemediği şekilde gelişiyordu. Okuma yazma becerisi olmayan bazı öğrencilerin yanında fen lisesini kazanabilecek düzeyde olan öğrencilerin oturması bu sınıftaki ciddi sorunlardan biriydi. İdareye göre seviye sınıfları oluşturmak yönetmeliğe aykırıydı ve eşitlik ilkesine de aykırıydı. Aşırı uçtaki iki öğrenciye aynı düzeyde ders anlatmanın eşitlik olduğu da hiçbir eğitimcinin aklına yatmıyordu doğrusu. Aynı yönetmeliklere tabi özel okullarda bu durum eşitsizlik olarak görülmüyor, seviye sınıfları oluşturularak sorun çözülüyordu ve gözle görülür bir başarı elde ettikleri de ortadaydı .Bunun eşitlik olduğunu savunan hiçbir eğitimci de çocuğunun böyle bir sınıfta olmasını arzu etmemesi ayrı bir çelişkiydi.

Semih birinci gruptaki öğrencilerden biriydi. Altıncı sınıfta olmasına rağmen okuma-yazma becerisini tam olarak geliştirememişti. Kendisine uzatılan bir okuma parçasını uzun hecelemelerden sonra ancak okuyabiliyordu. Haçlı Seferlerinin dini, siyasi, ekonomik nedenlerini ve daha benzeri birçok konuyu anlatmak, hele ve fen matematik sorularının çözümünü Semih’e anlatmak gerçekten bir öğretmen için çok büyük bir çaba, özveri gerektiren bir durumdu. Ama Semih’in büyük bir heyecanla bazen evde bazen de okulda yaptığı maketler, hem Barış Öğretmeni hem de diğer öğretmenleri şaşırtıyordu. Semih, bir maket yapmak söz konusu olduğunda coşuyor, adeta kendinden geçiyordu. Semih elindeki birkaç basit malzemeyle mükemmel denebilecek evler , arabalar park ve bahçeler ve hayal edebileceğimiz daha birçok şeyin maketlerini kusursuz bir şekilde yapma becerisine sahipti. Yapılan bu maketler en iyi hediyelik eşya dükkanlarında ve iyi bir parayla satılmayı hak ediyorlardı.Mükemmel bir el becerisine sahipti. Kim bilir belki de bir mimarın, bir tasarımcının veya bir mühendisin kabiliyetini özünde barındırıyordu.

Semih’in okumakta güçlük çekmesi diğer öğrenciler arasında onun ezilmesine ve alay konusu olmasına neden olmaktaydı. Semihin bundan kaynaklı agressiv davranışları, sınıf içi çatışmalara neden oluyor, dersin akışı bozuluyordu. Semih’in ailesi, okul idaresi ve öğretmenleri tarafından yakından tanınıyordu. Çünkü Semih’in sınıf içi uyumsuzluğundan dolayı aile her fırsatta okula çağrılıyor, ilgisizlikle suçlanıyor ve aile, Semihin de tanık olduğu bir çok hakarete maruz kalıyordu. İdare, aileden Semih’i başka bir okula almalarını aksi takdirde velilerin verdikleri dilekçeleri artık işleme koyarak Semihi tasdikname ile okuldan uzaklaştıracakları tehdidinde bulunuyordu.

Hiç kimse eğitim sisteminin çarpıklığını tartışmak veya Semih ve ailesi dışında bir suçlu aramaya niyetli değildi. Rehberlik servisinin bireysel görüşmeleri ve ailesinin çabaları Semih’in agressiv davranışlarının önüne geçememiş okul idaresi artan şikayetleri ve veli baskılarını gerekçe göstererek Semih’i başka bir okula göndermişti. 6A sınıfında ön sıra artık boştu ve Barış Öğretmen, Semih’in boş sırasındaki sülüetini hayal ettikçe içini bir hüzün kaplıyordu.

 
Toplam blog
: 49
: 1026
Kayıt tarihi
: 04.11.07
 
 

On beş yıllık eğitimciyim. Halen bir devlet kurumunda öğretmenlik yapıyorum. Dünyanın en zor ama en ..