Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '13

 
Kategori
Müzik
 

Sen beniM Lethe'msin...

Severim efsaneleri hayal gücümüzün belgeleridir.... Özellikle Yunan mitolojisini... Mitolojik tanrı ve tanrıçalarını bilmeyen yoktur. Gizemiyle dikkat çeken Lethe... Yunan tatlı su tarılarındandır. Naiad nemfi olarak bilinen anlamı su perisi olan Lethe unutkanlığın sembolu olarak bilinirmiş. Yeraltı dünyasında akan nehirlerden biri olarak da biliniyor. Nehir suyundan içen ölülerin ruhları, dünyada ki fani hayatlarını unuturlarmış. Adına efsaneler bulunmaktadır. Bunlardan en çok bilineni;

Lehte, cehnnemde styx nehrinin komşu nehri.
 
İnsanlar şarap içerek kısa sürelikte olsa dünyadaki yaşadıkları sıkıntıları unuturlarmış.
 
Ancak kanlarına karışan üzüm suyunun etkisi çok uzun sürmezmiş.
 
Ertesi gün yine acı çekmeye devam ederlermiş. İnsanlığın acısı hiçbir zaman dinmeycekti.
 
Acılardan kurtulmak için, lanetli gözyaşlarıyla sulanmış çamurdan yoğrulmuş bedeni bu dünyada bırakmak gerekti, ölmek gerekti, ruhların kaçması gerekti…
 
Ölümün karanlık soluğunu hissetiği zaman karanlıklar ülkesine inerdi ruhlar styx nehrine yaklaşıp kayıkçının (charon) gelmesini beklerlerdi. Karşıya geçmek için ızıdırap dolu yıllar geçiririlerdi. Ruhlar,cehennemin ateşli kıyıları bu ruhların çığlıklarıyla beslerdi kendini...
 
Ruhların kaçmaması için cehennemin kapısında 3 başlı köbek kerberos beklerdi. .
 
Ruhlar lethenin yanına gelir onun kıyısında oturur ve ağlarlardı. Ansızın çığlıklar yükselirdi. Acı çeken ruhlar içerlerdi suyundan unuturlardı geçmişlerini sanki hiçbir şey olmamış gibi....
 
Baktığı zaman insan nehrin sularını acılarının nasılda akıp gittiğini görürüdü. İsyan ve çığlıklar nehir sularıyla birlikte cehennemin karanlık kuyusuna giderdi. Herkes arınırdı acılarından ızdıraplarından... Aslında ölümün asla bir son olmadığına inanırlardı ve kendilerini korkunun kollarına bırakırlardı. Çünkü bi daha diriliceklerdi ve acı çekeceklerdi...
 
Ve Schopenhauer; "Delilik, çok büyük acıların Lethe'sidir." demiştir. 
 
Ayrıca yönetmenliğini Antonin Martin-Hilbert'in yaptığı 18 dakikalık "Lethe" adlı kısa metraj bilim kurgu filmi 1997'de izleyicileriyle buluşmuştur. Daha da önemlisi İsveç'li müzik grubu "Dark Tranquillity" 1995 yılında çıkarttıkları "The Gallery" isimli albümünde Lethe'ye yer vermiş ve bu parça dünyanın en meşhur melodik death metal tarzı olarak kabul görmüştür. Şarkının sözleri grubun gitaristi Martin Henriksson'a aittir.
 
Dinlerken bütün duygularınızın karıştığı bir şarkı, aşkı da acıyı da doya doya... dENiz..
 
LETHE / Türkçe çevirisi
 
Yok eden (Dağıtan, eriten) sıvından ver içmek için bana 
Ve boş ve güçlü unutkanlığın tatlı merhemini ve lütfunu ödünç ver bana; 
Yakın tut beni. (İçten, samimi sarıl bana) 
Gökyüzünden (Cennetlerden) hızla ayrılırken, 
Gece boyunca hızla ayrılırken 
Çöz (Açığa çıkar) yıldızları. 
Sen, kılıcım ve ipim (Darağacım) olduğun için 
(Sen) benim lethe'msin. 
Kobalt akımlarında 
Yanan anıları delmek, parçalamak için 
Kalbime saldırdın sen. 
Beni tekrar öldürmek için 
Pençe gibi parmaklarınla 
Acının keskin bıçak darbeleri içinde 
Damarlarımı temizle. 
Çal beni, al (İşgal et) beni ve yükle (Suçla) beni yine! 
Yandığım ve (Soğuktan) titrediğim için 
(...'nın her hareketiyle) her hareketinle yak beni. 
Böylece temizlendim bir projektörle. 
Boş ve güçlü unutkanlığın tatlı merhemi ve lütfuyla 
Öpülmüş (Okşanmış) 
Yeniden işlenmiş ve yenilenmiş görünüyorum. 
Lethe, 
Benim tek arkadaşım ve rehberim! 
Yakın tut beni (İçten, samimi sarıl bana). 
Senin parmaklarınla boğulurken, 
Senin aşkınla boğulurken 
Nefret ettiğim yaşam sen olduğun için 
(Sen) benim lethe'msin. 
Gözlerimdeki alevlerle ve üstümdeki okyanusla 
Tutkulu özlemlerde (İç geçirme) sürükle beni! 
Ve bana (...'sız) sensiz yaşayabileceğim bir hayat bağışla!
 
Toplam blog
: 93
: 565
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Sanatla ilgileniyorum. Işık olan yerde zaten beyaz vardır. Karanlıkta kalanlar siyahtır. Renkler ..