Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '18

 
Kategori
Anılar
 

Sen Benim Yerimin Kahyası mısın?

Sen Benim Yerimin Kahyası mısın?
 

Köyden çocukluk arkadaşımdı. Sanırım iki yaş da büyüktü benden. Memleketim Filyos'a gittiğimde görüşür, sohbet ederiz. Çocukluğundan beri futbola ilgisi çok yoğundu. Şimdi emekli Filyos'ta oturuyor. Zonguldakspor'un fanatik taraftarı. Deplasman maçlarına dahi gidiyormuş. Eşiyle aşk evliliği yaptı. Eşi komşu köydendi. Kahvehanede otururken birisi anlattı, eşine şöyle demiş; 'Öldüğün gün Zonguldakspor'un maçı olsa, seni bir odaya kapatır, maçtan sonra defin işlemini yaparım.' Bu arkadaşım Mustafa Uzun.

Köyümüzün altından hem demir yolu hem kara yolu geçiyor. İki yol arasında ekilip biçilmeyen araziyi futbol sahası yapmıştık. Futbol maçlarımızı da burada yapıyorduk. Arazinin birden çok sahibi vardı. İtiraz eden olmadı. Yıllarca bu sahada top oynadık. Çaycuma'da tuğla kiremit fabrikası vardı. Köylerden uygun toprak bulduğunda sadece toprağını alır, mülkiyeti yine arazi sahibinde kalırdı. Bir gün futbol sahasına bir dozer gelmiş, toprak kazıyor, kamyona dolduruyormuş. Araştırdık kim sattı bu toprağı diye. Köyümüzün muhtarı Mustafa Uzun (Galişin Musafa) satmış. Küçük parça yeri varmış. Köyümüzün tren durağı var, çeşme de var. Çeşmenin yanında muhtar Mustafa Uzun, öbür yanında arkadaşım Mustafa Uzun tartışmaya başladılar. Muhtar da babamız yaşında birisi rahmetli. Kıran kırana söz düellosu başladı, satardın, satamazsın diye. Tabi sözlerde en ufak bir saygısızlık yoktu. Bu tartışma epey uzun sürdü. Sona doğru aklımda sadece muhtarın; ' sen benim yerimin kahyası mısın?' sözü kaldı

Aslında köyümüz için önemli bir olay. Tabi Mustafa abinin köyde bir ağırlığı vardı, kimsenin sözünü dinlemeyecek bir yapısı vardı. Ne gerek vardı gençlerin futbol sahasını bozmaya. Aslında oranın parasına ihtiyacı da yoktu. Köyümüzün ekonomik durumu en iyi olan bir ailesiydi. Biz de başka bir araziye yeni futbol sahası yaptık.

Merhaba Gökçeler. Güzel köyüm, köyümün güzel insanları. Daha emekli olmamıştım. Dairede Facebook'a bakarken köyümüzün videosunu izledim. Yukardan çekilmişti. Olamaz dedim kendi kendime, köyümü tanıyamadım.Yemyeşil manzarası kırmızı kiremitli evler muhteşem görünüyordu. Cennet aklıma geldi.

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..