Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sen Bu Çerçevede

Şiir okumayı sever misin?

Önce bana soruyorsan eğer,  ben çok seviyorum..

En çok da Rıfat Ilgaz’ı, Cemal Süreyya, Victor Hugo ve Lorca ve Shakespeare’nin sonelerini…

Bana şiiri sevdiren kim biliyor musun?

Rıfat Ilgaz…

Hepimiz Hababam Sınıfı ile tanıyoruz kendisini değil mi ?

Oysa  Rıfat Ilgaz’ın ne güzel şiirleri vardır

Bi bilsen…

Kendisiyle  yıllar önce bir internet sitesinde editör olmak için sahilde ki halk kütüphanesinin kitaplarını karıştırırken tanıştım.

Sanırım 2005 .

Yani kendisiyle derken şiirleriyle, yoksa  93’de kaybettik Ilgaz’ı, ben 5 yaşındayken.

Aradan yıllar geçti ve 2014 İzmir Kitap Fuarında oğlu Aydın Ilgaz ile tanıştım. Elime “Bütün Şiirleri” adlı kitabını aldım ve sayfa 256 “Sen Bu Çerçevede” adlı şiirini açtım. Aydın Bey, gözlüğünü çıkardı ve

-“Bu şiiri çok mu seviyorsunuz?” dedi.

-“Evet. Bana şiiri sevdiren yazar” dedim ve ezbere okumaya başladım.

Gözleri yaşaran  Aydın Ilgaz, başını hafifçe kaldırıp şunları söyledi;

-“Yıllarca babam için Rıfat Ilgaz şiir mi yazar dediler. Biz bununla mücadele etmeye çalıştık, ama şuan anlıyorum ki başarmışız”.

Bu sözler karşısında hayrete düştüm. Çünkü Ilgaz’ın bildiğim çok güzel şiirleri vardı.

Geçen hafta ise Kadiköy’de dolaşırken Akmar Pasajına uğradım.

Bilen bilir, Akmar Pasajında aradığınız her türlü kitabı bulabilirsiniz.

Fakat ben Ilgaz’ın Çınar yayınları tarafından basılan “Bütün Şiirleri” adlı kitabını bulamadım. Aslında bulamadığıma da değil, oradaki kitapçıların çoğunun Ilgaz’ın şiir kitabı mı var demesine içerlendim.

Geçmiş olsun. Fazla uzatmamak gerek..

Bence sen kendin için Ilgaz’ın “Sen Bu Çerçevede” adlı şiiri oku.

Belki sende Ilgaz’ın şiirlerini seversin…

Bu arada  sürekli şu şarkıyı dinliyorum, Pentagram “Sonsuz” bu da bir öneri

 
Toplam blog
: 10
: 142
Kayıt tarihi
: 31.12.17
 
 

yazmayı seviyorum ..