Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sen de sev !

Sen de sev !
 

Maillerimi karıştırırken 20 yaşında yazmış olduğum ve taslaklara kaydettiğim bir yazı ile karşılaştım.
 
20 yaşındayken de insanları gözlemleyen, gördüklerim karşısında da üzülen bir yapım varmış ki bu yapım aslında küçüklüktendir böyle.
 
Hatırlarım ben avukat olmak istiyorum haksızlıklara uğramış insanları savunacağım diye 6-7 yaşlarında bilmiş bilmiş konuşmalarımı. Sonra o hayal öğretmenlik oldu; -ben çocuklara hep iyiyi güzeli öğreteceğim- diye tabii bunlar büyüdükçe değişti ve halkla ilişkiler oldum ama görüyorum ki bu mesleğin özü de bu esasında. Koü Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölüm başkanı Prof. Dr. Hülya Yengin üniversiteye başladığım ilk ders bu mesleğin esaslarına değinmiş ve bu mesleğin etik değerinin dürüstlük olduğunu söylemişti. Dürüstlük tabii ki tek başına yeterli olan bir esas değil. Beraberinde; çevremizi gözlemliyor, olayların akışını kontrol edebiliyor ve gerektiğinde değiştirebiliyor olmalıyız.
 
Ve şimdi 20 yaşında yazdığım yazımı paylaşıyorum. Bunu paylaşma nedenim 2012 Türkiyesi’nin de ruh halini yansıtıyor olması. Yoksa 20 yaşında mı yazmış vay efendim denilsin diye değil. Durum 2012’de buymuş ve yıl olmuş 2016 hala bu şekilde bir tablo görebiliyoruz.
 
Ne acı değil mi?
 
 
Bu ne arkadaş bu ne!?
 
Çevreme baktım bir de ne göreyim?
 
İnsanlar olmuş bir alem,
 
O, O’ndan farklı diye
 
Düşman(!)
 
Sen SÜNNİsin o ALEVİ,
 
Sen TÜRBANLISIN o AÇIK,
 
 Sen TÜRKSÜN o KÜRT,
 
en AKPlisin o CHPli,
 
Ya bunlar ne arkadaş?
 
Ne hale geldik böyle?
 
Tüm peygamberler birlik beraberlik barış vurgularken,
 
Allah bunu emrederken sen kimsin de benim Allah ile arama girersin?
 
Sen kimsin de O senin gibi değil diye infaz edersin?
 
Nasıl oldu bunlar?
 
Bir düşünürsen anlarsın(!)
 
Var mıydı öncelerde böylesi?
 
Aynı cephede Türk-Kürt-Çerkez-Laz düşmana savaşmış,
 
Bir güzel kovmuş da vatanımdan..!
 
Ya şimdi?
 
Şimdi insanlar birbirlerini yiyecek(!)
 
elmeyin arkadaş gaza!
 
Bölünmeyin işte!
 
Ben hümanist felsefeye sahibim,
 
İnsancıl –insanı seven- herkesi çok seviyorum,
 
Sen de sev!
 
Ve bırak şu saçmalıkları…
 
Zeynep ÖDEN.. 23.02.2012   23:47
 
Yazma nedenim: Akrabalarımın (!) onlar gibi düşünmediğim için iğneleyişi. 
 
" 'Büyük ve üstün insan' özgür düşüncelidir ve dar kafalı değildir. Ancak 'küçük bir insan' dar kafalıdır ve özgür düşünceli değildir."
 
"Düşünmeden öğrenmek, zaman yitirmektir. Bir şeyi öğrenmeden düşünce ileri sürmek, tehlikelidir."
 
Sana bilginin ne olduğunu öğreteyim mi? Bir şey bildiğin zaman, onu bildiğini göstermeye çalış. Bir şey bilmiyorsan, onu bilmediğini kabul et. İşte bu bilgidir." (Konfüçyus’tan Konuşmalar kitabı)
 
Toplam blog
: 40
: 372
Kayıt tarihi
: 09.09.14
 
 

Balıkesirliyim. Kocaeli Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde lisansımı, Marmara Üni..