Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '21

 
Kategori
Deneme
 

SEN HAYATA NE VERDİN?

Hayat bir yankıdır, sen ona nasıl seslenirsen o da sana tepki verir. Hayatı yönetemezsin, kandıramazsın, ıskalayamazsın. Bu hayatta herkes hak ettiğini yaşar. Belki erken belki geç, belki az belki çok, belki sıradan bir mutlulukla belki mucize dolu anlarla... Ama herkes hak ettiğini yaşar. Bu sebepledir ki; hayatı sorguluyorum cümlesi bana hep samimiyetsiz gelmiştir. Nedir hayatı sorgulamak? Sen ne kadar doğruydun? Ne kadar samimi? Ne kadar içten? Ne kadar sahici? Ne kadar saygılıydın tanıdığın yüzlere, ne kadar yüz çevirmedin sana değer verenlere? 

İlahi adalete inanır mısınız? Bu dünyada kimsenin yaptığı yanına kalmaz. Bugün en mutlu günün yarın seni en yaralayan gün olabilir. "Mutluyum" dediğin günlerden önce arkana baktın mı incittiğim var mı diye? Kimse incitilmeyi hak etmez bu hayatta... Eğer incitilmeyi hak eden biri olursa ilahi adalet bunu yerine getirir zaten... Sen tanıdığın tanımadığın,sevdiğin sevmediğin herkese ve her şeye karşı saygılı oldun mu? Hiç düşündün mü başına neden kötü şeyler geliyor? Saygı duymadığından olabilir mi? Art niyetin harlıyor olmasın içindeki ateşi? Mutluyum demeden önce düşünmek, ne oldum demeden önce ne olacağım demek gerekir. İstersen bugünden itibaren koy şapkanı önüne ve tarafsızca eleştir kendini. Yaptığın her işi kendin için yapmayı denedin mi? Birine ya da bir şeye hırs duymadan sadece kendin için, kendini sevdiğin için yapmayı denedin mi sahi? Kendin oldun mu hiç kendi hayatında? Bu hayat senin, unutma! Bu hikayede senin. Ve herkes kendi hikayesini kendi yazar bu hayatta. Sen hayata ne verirsen o da sana aynısını verir. İsteklerin senin kendi tercihin mi yoksa hırsının kurbanı olmak için mi çıktın yola? Evet eğer hırs yaparsan bu hayatta kurban olursun hiç beklemediğin anda. Yanlış anlama insanın kendisiyle yarışmasından bahsetmiyorum burada. Hani vardır ya onun yok benim var diyen bencil, şımarık kız veya erkek çocukları... Sende onlardan mısın yoksa? Onlardansan eğer hiç düşündün mü? Belki de sende var olan şeyi hırs yaptığın kişi istemiyor... O, onun tercihi... Peki hırs yaptığın şeyi sen kullanmak istiyor musun, bu senin gerçekten tercihin mi? Ahhh şu tercihler. İnsana en stresli dönemlerini yaşatıyorlar değil mi? Ama bir yandan da tercihlerimizle varız ve şekilleniyoruz, öyle değil mi? 

Düşün, ben ne istiyorum? Yarını belli olmayan şu hayatta ben kendim miyim? Mutluluğu gerçekten hak ediyor muyum? Hayat; kimsenin hikayesine, yaşadıklarına, isteklerine, arzularına, hayallerine gülünmeyecek, küçümsenmeyecek, hor görülmeyecek kadar kısadır. Çünkü; senin hikayen, senin yaşadıkların henüz bitmedi. Son sözünü söylemedi hayat! Ve bu dünyada herkes hak ettiğini yaşayacak!

 
Toplam blog
: 24
: 260
Kayıt tarihi
: 13.07.20
 
 

Herkese merhabalar.Gazi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği mezunuyum.Uzun yıllardır deneme,hikaye,şi..