Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '16

 
Kategori
Anılar
 

Sen ne güzel bir insandın Yalçın hocam

Sen ne güzel bir insandın Yalçın hocam
 

Bu akşam öğrendim, Facebook'tan tanıştığım değerli hocam, kıymetli ağbeyim Yalçın Gülpınar'ı kaybetmişiz. 
 
Şaşırdım ve üzüldüm...
 
*
 
Yalçın hocam, gerçekten değerli bir insandı, aydın bir kişilikti. Bilgiliydi. Anlayışlıydı. Entelektüeldi. Uygardı. Medeniydi.
 
Gündemi takip eder, siyasi meseleleri yorumlayan kısa kısa alıntı yazılar paylaşırdı, çoğunu okur beğenirdim. Bir ara Facebook'ta gözükmemişti, 'bir şey mi oldu ki' diye korkmuştum, meğer er geç olacakmış. Bugün olduğunu öğrendim işte...
 
*
 
Üç yıl önceydi, 'Yetenek mi, eğitim mi?' başlıklı bir yazı yazmıştım, yazımı paylaştığım grupların birinde Yalçın hocadan yorum aldım, beğenmişti de yazımı. Eğitimin ne kadar önemli olduğuna dairdi yorum, yani fikrimi destekliyordu Yalçın Hoca. Değerli bir kişilik olduğunu anlamış, hemen arkadaş olarak eklemiştim.
 
Tanıştıktan birkaç ay sonraydı, yazdığım bir şiiri beğenmiş, 'Bu yaşta Heybeliada şiirleri yazmak, büyük cesaret' demiş, beni onurlandırmıştı.
 
Yalçın hocamın çocuk şiirlerinden oluşan iki şiir kitabı vardı. 90'lı yıllarda şiir üzerine, çocuk şiirleri üzerine radyo programları yapmış Yalçın hocam. Yaptığı program kayıtları içeren birkaç CD'yi ve iki kitabını bana hediye göndermişti. 
 
*
 
Geçtiğimiz Nisan ayıydı, kitap hediye etme gününe dair bir şey paylaşmıştı Yalçın hoca, ben de içimden Yalçın hocaya 4-5 kitap ayarlayıp göndersem demiştim kendi kendime. Sonra ne olduysa bir türlü göndermek kısmet olmadı. Keşke demesem diyorsun ama, diyorsun işte. Keşke ne yapıp edip gönderseymişim.
 
*
 
Geçenlerde Facebook'tan arkadaş olduğum bir ağabeyim, '79 yaşında en yaşlı bir arkadaşın oldu' diyerek bana teşekkür ediyordu. Hayır dedim, yalnız değilsiniz, benim kıymetli arkadaşlarımdan biri de 79 yaşında' diyerek, Yalçın hocamı etiketlemiştim. Yalçın hocam da konuşmalarımızı beğenmişti.
 
*
 
Yalçın hocam, gerçek bir cumhuriyet nesliydi. Samimi bir Atatürkçüydü. Ülkesinin geri geri gitmesine kahroluyordu. Bilinçli insanların hayatlarını kaybedişinin nedeni, sağlık sorunları ve yaştan çok, ülkenin gidişatıdır.
 
Ailesi de şaşkın, prostat ameliyatı olmuş, ameliyat da çok başarılı geçmiş, başka rahatsızlığı da yokmuş.
 
Ruhu şâd olsun! Ailesine sabır dilerim.
 
Seni unutmayacağız Yalçın Hocam.
 
-Mustafa Yıldırım - 01.11.2016
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..