Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Sen nesin abi?

Sen nesin abi?
 

Merhaba!

Her birimizin iyisi kötüsüyle anımsayacağımız şu günlerin mizahi bir yanının da olduğu kesin! Espriler, fıkralar...

Dün spor yapıyorken bir grup adamın spor aletleri etrafında toplanmış, birbirlerine atıfta bulunmaları çekti dikkatimi. Spor alanında tanıştıkları belli olan bu adamlar vedalaşmaya hazırlanıyorlar ve şöyle diyorlardı;

" Sen şimdi çapulcu musun, ayyaş mısın?"

"Abi bilmiyorum valla AKP ye oy veriyorum ama akşam da içiyorum iki tek."

"Ha o zaman sen ayyaş olamazsın abi AKP'ye oy veriyorsun, sen, olsan olsan çapulcu olabilirsin."

Gülüşmeler....

"Yok abi hepimiz çapulcuyuz."

"Abi adamın biri tişört giymiş, üstüne de çapulcu yazdırmış...."

Tanımadığım bu adamlar gülümsediğimi görmesinler diye başımı diğer yana çeviriverdim.

Akşam salonda oturmuş tv seyrediyorken, 2. sınıftaki kızım odasından geldi ve ev ödeviyle ilgili takıldığı konuyu bana sordu;

"Anne lider ne demek?"

"Lider kelimesini hiç duymadın sanırım, bir düşün bakalım kim vardı lider bildiklerimiz?"

Kızım düşünüyor ve "Atatürk" diyor.

"Peki başka kim olabilir?"

Yine düşünüyor ve "Tayyip Erdoğan," diyor son günlerde olanlardan esinlenerek.

"Peki liderlik özelliklerini biliyor musun?" diyor ve anlatmaya başladığımda, sözlerime artık nokta koymam gerektiğini hatırlatırcasına bir çıkış yapıyor kızım.

"Tamam, kısaca "Mustafa Kemal'in askerleriyiz" diye yazayım" diyor muzipçe, gülüyoruz.

Bugün uğradığım bir markette; kasiyer kız yaşlıca bir teyzeye iyi günler diliyorken, kandiliniz kutlu olsun diyordu dostça gülümseyerek. Yeni bir devir açıldı, "hoşgörü devri" diyordu bakışlarında. Ne kadar güzel ve içtendi.

En büyük arzum, ülkemize tam demokrasinin gelmesi. Bir bayan kapalıysa, onun tercihi, beni seni hiç ilgilendirmez diye düşünebilmeli, aynı şekilde serbest giyimli biri için de kapalıların bu düşünceyi savunması, yeri geldiğinde onun haklarına sahip çıkması. Görünüşte değil, özde saygı duymayı kabullenmeli insanlar. Türban da dahil birsürü konuda yasaklar olmamalı İşte o zaman benim ülkem de gelişmiş ülkelerde olduğu gibi övünülebilecek bir ülke olacaktır. Küçücük bir çocuk bile dayatmadan hoşlanmazken liderlerin kitlelere dayatmada bulunmayı savunması artık günümüz dünyasının onaylamadığı demode bir harekettir diye düşünüyorum.

Bugün Antikapitalist Müslümanlar Birliği başkanı çok aklı başında bir konuşma yaptı. Aynı şekilde bir kaç siyaset adamı ve düşünür, hatta diyanet işleri başkanı. Hepsi barışçıl yön veren konuşmalardı, kışkırtıcı, incitici konuşmalar değil.

Lütfen barış ve sükunet geri gelsin, daha fazla tırmanmasın olaylar. Zira "şiddet" halletmez, kaşır, tırmandırır ve böler.

En kısa zamanda ülkenin ve yönetimdekilerin sağduyuya dönmesi umuduyla, Hem batı ülkeleri gençlerimizin olgunluk sergileyen eylemini alkışlıyorken burada durulması çok daha prestij kazandırır ülkemize sanıyorum!

Sevgiyle kalın

 
Toplam blog
: 24
: 189
Kayıt tarihi
: 04.01.13
 
 

Merhaba, Öyküler ve şiirle başladım yazmaya, daha çok da şiirle devam ettim. İlk gençliğimden..