Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '09

 
Kategori
Sinema
 

Sen neymişsin be İvedik?

Sen neymişsin be İvedik?
 

Bir film yaptı, Şahan kenara çekildi, tartışması bize kaldı. Günlerdir filmi, karakteri ve daha da ötesi Şahan Gökbakar’ı aşağılama hakkı gören herkes için bu yazıyı kaleme almak istedim.

Günlerdir böyle rezil ve içi küfür dolu bir film yapılmış olmasından dolayı utanç duyan aydınımsı kesime birkaç sözüm var.

Öncelikle Şahan'ın filmini alıp da sinema eleştirisi kıstaslarında izliyorsanız zaten baştan hata yapıyorsunuz demektir. Çünkü bu film festivallerde ödül almak için yapılmadı, ayrıca Şahan'ın da "Ay ben iyi bir film çekeyim de övgüler alayım" diye bu filmi çektiğini ve "Ben iyi bir film yaptım" diye böbürlendiğini hiç zannetmiyorum. Şahan sadece ve sadece GÜLMEK VE GÜLDÜRMEK için böyle bir film çekmiş. Halk da ilgi göstermişse bunda Şahan'ın suçu nedir? Dolayısıyla filmi sinemasal olarak eleştirmenin mantıksızlığını düşünüp gülüyorum. Gülmüşsünüzdür veya gülmemişsinizdir bu noktada eleştiri tabi ki yapılabilir. Ama oturup da filmin kalitesini ele almak gerçekten çok mantıksız, çünkü ortaya konulan şey zaten bir film bile değil ki(!).

İkinci olarak gişe rekoru kırmanın her zaman için bir başarı olduğuna inanıyorum. Popüler olan her şey iyi demek değildir tabi ki ama gişe rekorunun altında her zaman bir başarı yatmaktadır ve bunu kimse inkar edemez. Ayrıca tüm toplumun ilgi gösterdiği bir şeye burun kıvıran burjuvazi görüşü de kınıyorum. Oturup bu film hakkında sayfalarca olumsuz eleştiri yazabildiğinize göre siz de bu filmden etkilenmişsiniz demektir. Eğer kayda değer bir şey olmasaydı zaten yazmaya tenezzül etmezdiniz. Toplum içinde sohbet konusu olmuş, her gün en az hakkında 3-5 köşe yazısı yazılmış, ondan sonra da siz tutun bu film ne kadar rezil, ne kadar başarısız diyin.

Bu film ile ilgili benim düşüncem Şahan bu karakter ile Türk erkeğinin içinde yatan bir gerçeği görünür kılmıştır ve tüm toplumun da buna onay verdiğini kanıtlamıştır. Düşünmemiz gereken şey neden bu kadar zavallı bir karaktere ilgi gösterildiği ve sosyolojik birçok soruna işaret eden bu filmin gösterdiği bir sürü çarpıklığı nasıl düzeltebiliriz olmalıdır. Yoksa oturup da filmin karakterinin çarpışıklığını veya Şahan’ı tartışırsak bir yere varamayız. Film bir uzaylıyı anlatmıyor, bizzat ve bizzat türk erkeğini anlatıyor. Şahan Gökbakar’a elimize maganda kültürü ile ilgili çok güzel bir veri verdiği ve tablo sunduğu için bence teşekkür etmeliyiz.

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..