Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '15

 
Kategori
Güncel
 

Sen ölünce kim aglar?

Sen ölünce kim aglar?
 

Kenan Evren


12 Eylül komutanı

Ve eski cumhurbaşkanı Kenan Evren öldü

Duymuşsunuzdur mutlaka

Bir de ondan önce Zeki Alasya öldü

Onu da duymuşsunuzdur mutlaka

Defnedilişinin görüntülerini de

Gerek görsel gerek yazılı basından izlemişsinizdir

Çok fark var arada değil mi taban tabana zıtlık

Bu iki ölüm bana

Ünlü yazar ve bilge Robin Sharma’nın

Bir eserini hatırlattı

“Sen ölünce kim ağlar” adlı eserini

Bakın orada şöyle diyor ünlü yazar

“Gençlik yıllarımda babam bana

Asla unutamayacığım bir şey söylemişti

‘Oğlum sen doğduğunda

Dünya sevinirken sen ağlıyordun

Öyle bir yaşam sür ki öldüğünde

Sen sevinirken dünya ağlasın’

Yaşamın anlamını unuttuğumuz bir çağda yaşıyoruz

Bir insanı kolaylıkla aya gönderebiliyoruz ancak

Karşı dairemize yeni taşınan komşumuzu ziyarette güçlük çekiyoruz

Bakın George Shaw’a ölüm döşeğinde

‘Hayatınızı yeni baştan yaşama fırsatı yakalasaydınız

Ne yapardınız’ diye sorulmuş

Shaw biraz düşünmüş sonra derin bir iç çekişle

‘Olabileceğim ama asla olamadığım kişi olurdum’ demiş

Aynı şeyin sizin başınıza gelmemesi için bu kitabı yazım

O halde siz bu kitaba başlarken size soruyorum

Siz öldüğünüzde ardınızdan kim ağlar

Bu gezegenden gitme ayrıcalığına ulaştığınız zaman

Kaç yaşamı etkileyeceksiniz

Sizi takip eden nesiller üzerinde nasıl bir etki bırakacaksınız

Son nefesinizi vermeden önce arkanızda bırakacağınız imza ne olacak”

(Robin Sharma- Sen ölünce kim ağlar)

.

Ben de kendime sorudum önce bu soruları

Yanıtım sadece dost ve yakınlarım yanıtını aldım

Daha güçlü biri olsaydım

Şöyle cumhurbaşkanı başbakan vb.

Yarattığım barışla anılmak isterdim

Ve barış yarattıklarımın ağlayacağını söylerdim

.

Acaba siz bu soruyu sordunuz mu kendinize hiç

Örneğin acaba Kenan Evren Paşa hiç sordu mu kendisine

Son cumhurbaşkanı sordu mu ya da soruyor mu ya da soracak mı bu koşullarda

 

İşte canlarım bu soru bize mutluluk yaşatır

Bu sorunun yanıtının gerçek temizlik ve berraklık olması o mutluluğu katlar

Tüm ölenlere ölmüşlere Allah rahmetini esirgemesin diyorum

.

Saygı ve sevgilerimle

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..