Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Sen suyu koy, olursa olur

Sen suyu koy, olursa olur
 

karalama:Tunç


Maskeler takmayı seviyoruz aslında, fikirlerimizin karşıt yaşamlarında şekle girip, karşı duruşumuza zıt sistemden nemalanıyoruz her geçen gün biraz daha... Ne kadar karmaşık cümle kurarsan o kadar iyi, ne kadar kelime sihirbazlığı yaparsan o kadar alkış, ne zaman gerçeklerini fısıldarsan, bir kıyamet... Rakın soğuk mu; hadi evreni yaşatalım. Bu gece vaktin var mı; ön sevişmemize insanlığı kurtararak başlayalım.

'Sen suyu koy, olursa olur; olmazsa çay demleriz' aslında ne kadar sıradan ne kadar zayıf bireyleriz. Hiç bir şey yapamazsak Tanrıya küseriz. Neden ben diye isyan ederiz.

Bu arada Tanrı hiç âşık olmuş mudur... Yalnız başına bir otobüste yalnız cennetine giderken beklki de çok yorgundur… What if God was one of Us? ...*

Maskeler takmayı seviyoruz bazen, gizem yaratmayı, sevişirken kimliğimizi saklamayı, belki de aşk dediğin, tutku dediğin, sevgi dediğin bilmecenin cevabı; ölüm ayrıntısı... 'senin için ölürüm' tabi vazgeçebilirsem yaşam etiketlerimden, vazgeçebilirsem ezber kelimelerimden, vazgeçebilirsem kendimden; ölürüm.

‘Benim için yaşa’ öpülesi cehennemin utanç havuzunda. İstiyorum de, sevişelim de, olmadı defol git de; anlam yükleme. Köleyim de, efendiyim de, bir lira için adam keserim, küresel konuşmalarım sevişme nedenim, sistemin faiziyle geçinirim de, fikrini söyle; yansımana tükürmeyeyim…

‘Sen suyu koy; olursa olur. Olmasa; devrim yaparız, o da olmazsa darbe yaparız’ Orman keser kalem satarız, kalem bizim, kafamıza göre yazarız, imla hatasına sahip cümleleri otel odasında yakarız, her kez gurur duyar bizle, öyle ya biz adamız…

Kızma be usta, ben değil dünyanın kafası karışık; komünist düzende anlaşılmaz ırkçılık.

Benim de gözlerim çekik, hani kardeştik, öyle ya kardeş dediklerimizin biz de kafasını kaldırım taşlarıyla ezmiştik. Unutmadan; kanka ! Caddede bir konser vardı, bir eğlendik bir eğlendik…

Maskeler takmayı seviyoruz aslında, kızıyoruz işte ota …ka. Ay sonu krizi, asgari ücrette kan kaybını petle kapatma endişesi. En büyük beklenti, marka dolu sepetin sezon indirimi.

‘Bana bir harf öğret’ kırk yıl kölen olayım, kırk birinci yıl, sponsor bulup yayımlayayım.

Popülist takılıp polemik yaratayım, özümü sözümü barkodlandırayım. Bana öğret, fiyatımı arttırayım…

Maskeler takmayı seviyoruz, benim de var birkaç tane; k..ç cebimde, limitini zorlayan kapitalist kartların harcama limitinde; limitim yeterse, yalnız kalmıyorum evimde…


Sahi ayaklarım çıplak olsa sever miydin beni, ter koksam makyaj yapmasan, düşlerim olmasa avuçlarında yaşasam, canım yansa, utanmasam, sende, ağlasam…

Neyse, uykusuzluk başa bela, sen bana bakma. Sen su koy olursa olur, olmasa çay demleriz.

Maskemizi takıp hayata kaldığımız yerden devam ederiz.


TuNç

* Joan Osborne - One of us

 
Toplam blog
: 151
: 911
Kayıt tarihi
: 16.02.08
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk öğretim, üniversite, askerlik ve evlilik hazırlıkları sıralamasında stan..