Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '14

 
Kategori
Babalar Günü
 

Sen yokken biz büyüdük Babam!

Sen yokken biz büyüdük Babam!
 

"Baba"

İnsanların hassas oldukları konular vardır. Geçen bir cümlenin içinde duyduklarında bile içlerini sızlatması kafidir. İşte benim içinde "BABA" öyle birşey. Bak yazarken bile gözlerimin dolmasına, boğazıma koskoca bir yumruk oturmasına yetti bile.

 
Ben bu 2 hece, bebeklerin belki de ilk kelimesi altında;  yokluğuyla, hayattaki boşluğuyla kalakaldım çok erken yaşta. Sırf ben değil, ailemde. Artık farklıydı hayatımız o günden sonra...
 
Sığındığın liman yoktu artık. Sırtına eline koyduğunda verdiği güç yoktu bünyende. Yoktu işte hiçbirşey. Atlatılması, anlatılması güçtü, kim diyebilir ki ben atlattım diye? Geçecek bir ağrı değil kalpteki. O günden sonra kronik kalp sızısı yaşamaya başladım.Gerçekte böyle bir hastalık yoktur, belki psikolojide benzer bir tanısı vardır bilemiyorum. Psikolog değilim ama psikologluktum ilk zamanlar kabul.
 
Baba erkek çocuklarında figur, taklit ettiği, olmak istediği insandır. Kız çocuklarının ise ilk aşklarıdır. Başka türlüdür aradaki bağ... Yaşam ilginç, yaşam inişli çıkışlı, yaşam kayıplarla dolu. Çok zor... Geçtiğimiz günlerde iki ayrı yakın dostumuzun babasını kaybettik. Ne denilir ki. Bildiğin, yaşadığın acıyı O da yaşayacak. Senin hissettiklerini O da hissedecek. Bağırmak, isyan etmek isteyecek... Ne yaparsa yapsın geri dönmeyeceğini farkettiğinde tekrar bağıracak. Tekrar ağlayacak. Çaresiz hissedecek.Yokluk hissedecek. Heleki bugün. Bugün Baba kelimesinin altında iyice ezilecek.
 
Uzun yıllar hep aynı rüyayı gördüm. Babam aslında ölmemiş, yıllar sonra çıkıp geliyor. Ben ona hemen kaybettiğimiz yıllarda nelerin değiştiğini anlatıyorum. İstisnasız aynı rüya. Hep sonu mutlu biten bir rüya... Uyanınca kabusa dönen bir rüya.
 
Sonrasında hep düşünüyorum. Sen yokken biz büyüdük babam diyorum. Sen yokken hayat devam etti. Senin çok güzel 2 torunun oldu diyorum. Görsen dünyaları vereceğin, bir dakika ayrı geçiremeyeceğin dünya tatlısı çocuklar. Birinin adı Ahmet diğeri Selim Ares. Evet senin ismini koydular diyorum. Mavi-yeşil gözleri parlıyor. Çok da güzel bir gelinin var.
 
Abim... Abim deyince içim sızlar oldu çünkü benim ikinci babam oldu. Senin yokluğunda o vardı. Çok güzel baba oldu. 2 oğul babası artık O, sana benziyor diyorum. Gözleri doluyor, gurur duyuyor oğluyla.
 
Sonra annem diyorum.. O nasıl diyor? Seni çok özledi diyorum. Bende diyor dudağı titreyerek. "Biz çok sevdik birbirimizi." Babaanne mi oldu yani şimdi diyor gülüyor. Sen de dede oldun! diyorum.
 
Sen diyor sen nasılsın? Ben deyip başlıyorum kendimi, eşimi anlatmaya. Tanısan severdin diyorum. Sen mutluysan severim diyor. 
Ve ekliyor "iyi ki gelmişim"...
 
Babalar günün kutlu olsun babam...
 
Seni çok özlüyor ve çok seviyoruz. 
 
Toplam blog
: 3
: 262
Kayıt tarihi
: 16.06.14
 
 

Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü mezunuyum. Bir yandan Halkla İlişkiler sorumlusu olarak ça..