Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '09

 
Kategori
Şiir
 

Senden ayrılacağımı sanma, bir kaç güne kalmaz, ben de gelirim!

Senden ayrılacağımı sanma, bir kaç güne kalmaz, ben de gelirim!
 

Hayatın birileri tarafından sürekli değiştirilen formatına uyarak, bir süre, bir dolu durakta oyalandı.

Hüzünler daha acılara dönüşmemişti.

Aşk henüz sevgi kalıbıyla tanımlanıyordu.

Gençti.

Deliydi.

Doluydu.

Tutku anlarında bir kanat altına sığınmak için türküleri keşfetti.

İç şemsiye arıyordu.

Korunaklı, saran.

Kim varsa dışarıda, kapsayan.

Felsefe sistemleri, dogmalar ve halk şiiri.

Bu ne yorucu bir seyyahlıktı!

Bu ne seçkin bir oyundu!


Sonuçta hiçbir yere varamayacağımı bilmeme karşın akademi okudum, ama sokaktan geliyorum birader, onun için halkın denizindeyim, türküler diyarında, bu sulara girdikten sonra ancak temizlenebilir insan. Kim şair olmaz ki, bu duygularla sarıldıktan sonra…


Bardağın içine çay olmuş kıtlama demlenen dostları, kahvedendir.

Geç kaldığında nedensiz merak ettiği Rıza’dır mesela: Neden hâlâ gelmedi, diye sorar.


Neden hâlâ gelmedi, yoksa

Saati mi şaşırdı hıyar?

Gerçi hiç saati olmadı ama

En azından birine sorar.

Hayaloğlu’nun Ah ulan Rıza adlı şiiri böyle başlar. Merakla, sorularla, endişeyle ve akıbetin ne olduğunu bilinmesine rağmen, hayal kırıklığıyla…


Öğlen kahvede söylediler, Rıza öldü, dediler

Ne kolay söylediler!

Sanki dev bir taş ocağını

Kökünden dinamitleyip üstüme devirdiler!

Şiirinde Rıza için seçtiği son kendi ölümüdür aslında…


Ah ulan Rıza... Ben şimdi,

Bu koca deryada tek başıma ne halt ederim?

Senden ayrılacağımı sanma,

Bir kaç güne kalmaz, ben de gelirim!

Yusuf Hayaloğlu solunum yetmezliği nedeniyle 8 gündür tedavi gördüğü hastanede 56 yaşında hayatını kaybetti.


Rıza’ya söylediği gibi, gitti.


Sevenlerinin şimdi,


Bu yüzden sevdaları mahzundur

Yürekleri kallavi

Alınları ihanet vurgunudur

Gözleri intihar mavi!

***

-Yusuf Hayaloğlu’nun Gözleri İntihar Mavi adlı bir şiir kitabı bulunmaktadır.


-Hani Benim Gençliğim, Başım Belada, Adı Bahtiyar, Başkaldırıyorum, Ayrılığın Hediyesi, Yüreğim Kanıyor gibi şiirleri Ahmet Kaya tarafından yorumlanmıştır. Ayrıca, onlarca sanatçının okuduğu Dağlarda kar olsaydım ve İbrahim Tatlıses’in seslendirdiği Nankör Kedi de onun eserlerindendir.

-Sadece dokuz şiiri için 125 bin dolar telif alan ilk şairdir.

-Ressamdır, müzik adamıdır.

-Adamdır.

 
Toplam blog
: 340
: 1591
Kayıt tarihi
: 10.03.08
 
 

Basınla ilgili bir kuruluşda çalışmaktayım. Uzun yıllar basınla ilgili konularda danışmanlık yapt..