Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '10

 
Kategori
Şiir
 

Senden önce tarihe gelirdim

Senden önce tarihe gelirdim
 

Fotoğraf: Esat Sönmez


I

Seni tanıdığımda Boğaziçi'nden bir gemi geçiyordu

Rumeli Hisarı ve Anadolu Hisarı arasına gelmişti ki

Bekledim, Sultan Mehmet ya da Yıldırım çıkar diye

Hayallerim kırıldı kocaman gemi Konstantin'e geçti gitti.

II

Seni tanımadan önce emrini vermişti Sultan Mehmet

"Niyetimiz Konstantini fethetmektir"

Bir Çandarlı vardı ki rivayet odur Bizans'tan rüşvet almış

Karşı durur Sultan Mehmet'in emrine.

III

Akşemsettin, yaşlı bir bilge, Sultan Mehmet'in de hocası

Elinde âsası bıraksalar tek başına fethedecek Konstantin'i

Ama, Sultan Mehmet akıllı adam, önce "Boğazkesen" diyor

"Boğazkesen" ki Karadeniz'den Konstantin'e yardımı kese.

IV

Ah Timur vah Timur! Sen olmayaydın Sultan Yıldırım'a düşman

Şimdi çoktan payitaht olmuştu Osmanlı'ya Konstantin

Böyle düşünürken Sultan Mehmet, çoktan bitmişti Boğazkesen

Baktı, tamamdı: Yukarıdan aşağıya "Muhammed" diye yazılmıştı.

V

Seni tanıdığımda Konstantin artık İstanbul olmuştu

Üsküdar'dan küçük bir motor kalkmıştı da Haliç'e doğru yol almıştı

Bizans'ın Büyük Saray'ının üzerine Osmanlı sarayı oturmuştu

Haliç'e nice selatin camisinin gölgesi düşmekteydi.

VI

Seni tanımadan önce "Muhteşem" diye anılan Sultan Süleyman vardı

"Allah'ım şahit olsun ki benim payitahtımda ezan susmayacak" demişti de

Payitahtının Üsküdar'ına bir, Edirnekapı'sına bir Mihriman Sultan yaptırdı

Üsküdar'da güneşle doğan ezan, Edirnekapı'da mehtapla yatsıda battı.

VII

Seni tanıdığımda Akşemsettin haklı çıkmış, Çandarlı idama gitmişti

Üsküdar'dan bindiğim motor da Haliç'i geçip Eyüp'e gelmişti

Şu İstanbul garip şehir her adımı tarihe götürür insanı

Seni tanımadan önce ben de öyleydim

Seni tanıdıktan sonra bu şehir yalnız sana götürüyor beni.

 
Toplam blog
: 278
: 3275
Kayıt tarihi
: 26.05.07
 
 

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde doğdum. Bir daha da Kadıköy'den ayrılmadım. İstanbul Üniversitesi, Ede..