Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '09

 
Kategori
Anılar
 

Senden vazgeçmesem de kalır mıydın?

Senden vazgeçmesem de kalır mıydın?
 

Zihnimin çekmecelerini karıştırıyorum.Aradığımı bir türlü bulamıyorum.Ne kadar da eminim onu buralarda biryerlerde sakladığımdan.Çekmeceleri alt üst ediyorum ama nafile..Özenle sakladığım ne çok şey varmış bu gizli bölmede. Çocukluğuma ait birşeyler arıyorum. Bulamıyorum. Zihnimi zorluyorum , hatırlamakta bile güçlük çekiyorum. Tedirgin, telaşlı zaman birçok hatıranın üzerini örtmüş. Eski zamanları özlüyorum. Seksenlerde, doksanlarda çocuk olmak ne özel bir duyguymuş. Şimdi yaşadıklarım, gördüklerim ürpertici. Sorgulamayan bir nesil yetişiyor. Nedenleri olmadan yaşayan. Zaman geçtikçe düzelir diye beklediklerin daha da alevleniyor. Halbuki ben güzel geçen, ama zaman zamanda hüzünlü anılara teslim olan çocukluğumu arıyorum .Zihnimin kuytu köşelerinde ilerlemeye devam ediyorum. Ve en sonunda aradığımı buluyorum. Yıllar sonra bile hiç değişmemiş. Yaşananlar ona zarar verememiş. Saf ve doğal haliyle okadar samimi duruyor ki! Yaklaşmak istiyorum, ama çekiniyor benden..Aynı utangaçlığı devam ediyor. Dizleri hala yara içinde. Kabuk bağlamış bazı yaraları ama ikimizde biliyoruz ki o kabuklar iyileşemeden , yeniden bir yerlere çarpıp yada ayağının ucundaki taşı görmeden yere yuvarlanıcak. Bu yaralar yaşı ilerledikçe , ruhunda açacağı yaralardan daha hızlı iyileşecek. Ah çocukluğum...
Ne çok şey var sana anlatmak istediğim..
Çocuklugum, çocuklugum...
Uzakta kalan bahçeler
O sabahlar, o geceler,
Gelmez günler çocuklugum.

Çocuklugum, çocuklugum...
Gözümde tüten memleket.
Artik bana sonsuz hasret,
Sonsuz keder çocuklugum.

Çocuklugum, çocuklugum...
Habersiz ölen kardesim,
Mezari bilinmez esim,
Her bir seyim çocuklugum.

Çocuklugum, çocuklugum...
Bir çekmecede unutulmus,
Senelerle rengi solmus,
Bir tek resim çocuklugum...
Ziya Osman Saba
Geçen Zaman (1936
 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..