Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '08

 
Kategori
Eğitim
 

Sendikacılık

Sendikalar sivil toplum örgütleri olması hasebiyle yetkileri çerçevesinde hareket ederler. Burdur basınını takip ettiğim kadarıyla en aktif sendika Eğitim –İş.

Eğitim ve öğretim örgütlenmesinde hakikaten üyelerine, çalışanların kendi aralarında konuştuklarını basın yayın aracılığıyla aktaran sendikaların lideri bence...

Eğitim ve öğretim alanında en çok hangi sendika görüş belirtmiş diye soran olursa Burdur’ da yayınlanan günlük gazetelerin arşivine bakmak yeterli olur.

Son zamanlarda Türk Eğitim Sen de yetkili sendika olduğunun ağırlığını hissettiriyor. Bence daha aktif olmasına ihtiyaç var. Gündeme dair sendika temsilcilerinin verdikleri beyanatları çok önemlidir.

Sendikaların ifadesini bulmuş olan tüzüklerine uymaları zorunludur. Sendikanın faaliyet alanı, yapılacak etkinliklerin özellikleri, hizmet alanları bellidir.

Yönetimin oluşturulması, paranın sarf yerleri, kısacası sendikaların rotaları tüzüklerinde açıkça yazar.

Gazetelerde görüşlerimizi açıklamak üyelerimize moral olur. Eğitim ve öğretim alanında ki sendikalar üye sayısı bakımından ilimizdeki ikinciyle, birinci sendikanın üye sayısı bakımından fark oldukça yüksek.

Üyelerin istek ve arzularını itibara alan sendikalar cazibe merkezi olur. Üyelere siz ilgi, alaka göstermelisiniz ki, üyeler ayrılmasın.

Maalesef sendikaların bazılarında oldukça istifalar artmasına rağmen, üye sayısının arttığını gazete okuyunca şaşırdım.

Üyelerin kanuni taleplerine değer verirsek üyelerimizde bize değer verirler. Üyelerin değerini ve sayısını arttırmak temsilcinin görevidir.

Sendikanın ben varım demesi için içinde birlik beraberlik olmalıdır. Birlik beraberliğin olmadığı ve en önemlisi vefanın olmadığı yerde bereket olmaz.

Emine Şenlik oğlunun yazarlıkla ilgili 74. sayfasında özellikle vefalı olmakla ilgili cümleyi hatırladım.

Sivil toplum örgütleri özveri ister. Gayret ister. Üyelerimiz için rahatımızı terk etmemiz gerekir. Hastasıyla hasta olmalıyız, dertlisiyle dertli o zaman üye sayımız artar.

Eğer tüzük doğrultusunda uygulamalarınız devam ediyorsa, üyelerimizin birlik beraberliğini sağlayıcı çeşitli etkinlikler tertip edersek, üyelerimiz artar.

Burada şunu demiyorum. Çay düzenleyin. Çünkü sendikanın birindeki yönetim kurulunda tanıdığımın birisi öyle demişti. Çay ve yemek düzenlemekle sendikacılık olmaz diyordu. Yakından takip ediyorum kendisi hiçbir etkinliğe damga vurmadı. Yoksa sendikacılık uyumak mıdır diyesi geliyor insanın?

Belki uyumaktır değil mi? Hiç üyede kaydetmedi bildiğim kadarıyla yönetim kurulu üyesi.

Konferans zaten geçer not almadı bazı sendikaların yönetimi tarafından. İnsan merak ediyor ister istemez, acaba nasıl olur bu sendikacılık?

Parkta eleştiri değil de yıpratmakla mı olur acaba?

Çay olmaz, yemek olmaz, konferans olmaz, acaba ne ile etkinlik yapılır? Meçhul, sırf eleştirmek için mi denmiştir bunlar? Eleştirinin de bir kalitesi olur.

Burada hangi sendika olursa olsun, eğitim ve öğretimin her kademesinde çalışanlara yardımcı oluyorsa, katkı sağlıyorsa o sendika, sendikadır.

Okullarda takvimi olmayan, dergisi bulunmayan sendika var değildir.

Demokrasinin savunucusu olmak başka, kurumumuz içinde demokrasiyi yerleştirme kültürü başka. Sendikaların kuruluş amacı bellidir. Üyelerine katkı sağlamak.

Üyelerinin haklarını korumak, savunmak; ama önce kendisi kendi içinde demokratik tavır sergilemeli değil mi?

Yoksa sendikalar kişilerin makam yeri olmamalıdır. Eğer sıkıntı oluyorsa, orada sendikanın yönetim kurulunun yönetim konusunda tüzük kurallarında eksik uygulama olabilir.

Eğitim iş sendikasının 3. kuruluş yılını kutlarım. Tüm eğitim ve öğretim çalışanlarının yanında olması dileğiyle.( biraz geç oldu)

Sendikacılar beyanatıyla değil, yaptıkları olumlu faaliyetlerle değer kazanır. Burada şunu da belirtmek gerekiyor. İşin başında olunca yapamayacaklarımızı, başkası yapınca takdir edebilmeliyiz.

Sendikalar üyelerine sahip çıktıkları müddetçe insanların gönlünde yer bulur.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..