Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '08

 
Kategori
Sinema
 

Seni bilmiyorum ama istiyorum.

Seni bilmiyorum ama istiyorum.
 

Bir arkadaşım tavsiye etti “Once” isimli filmi.

Mutlaka seyretmelisin dediğinde, ben de ona Angel-A isimli filmi kaçırmamasını tavsiye etmiştim. Yönetmenliğini Luc Besson’un yaptığı Angel-A’yı beğenmiş.

Ben ise Once’ı çok çok beğendim. O yüzden de bloga da yazarak, herkesle paylaşmak istedim bu güzel filmi.

Şarkıları harika...şarkılardaki anlam büyüleyici.

Filmin konusu ise;
Son derece basit ama hayata dair.
Pek bir insana dair ama çok sıcak.
Gerçekçi ama umut dolu.
Kimi zaman hüzünlü ama hüzün de güzeldir ki dedirten cinsinden.

Böylesine harika parçaların bir arada olduğu sıcacık bir film işte.

Film, İrlanda’da sokak müzisyeni bir adamın bir sokağın bir köşesinde çalarken, oradan geçen göçmen bir kız ile tanışmasıyla başlar. İki sıradan insanın geçmişlerindeki kırık dökük kalmış aşkları için yazmış oldukları şarkıları paylaşmaları ile film devam eder. Her ne kadar sıradan insanlar gibi görünseler de...son derece yeteneklidirler. Film devam ettikçe hikaye güzelleşir...şarkılar bambaşka bir dünya yaratır filmin içinde.

Filmi seyrederken hiç istemedim küçücük bir tatsızlık bile olmasını...o kadar yani. Filmin sonunda, bu harika piyano çalan fakir göçmen kız ile o sokak müzisyeninin hüzünlü mutluluğu ise görülmeye değer diye düşünüyorum.

Sıradan insanların bu harika hikayesini seyretmenizi tavsiye ediyorum. Ha bu arada “Falling Slowy*” isimli şarkı 2008 Oskarlarında en iyi şarkı ödülüne layık görüldü. Aşağıya ilgili linki koydum lütfen zamanınız olunca ayaklarınızı şöyle bir uzatın ama gözlerinizi de kapatıp dinleyin... Filmin müzik albümünü almaya karar verdim...yarın gidip alıcam...yok yok indirmem bir yerden. Orijinali olsun elimde!


* Şarkıyı filmin resmi sitesinden bedava yasal olarak indirebilirsiniz....indirmek istemiyorsanız da siteden öyle de dinleyebilirsiniz....ama dinleyin...dinlersiniz di mi?

http://www.foxsearchlight.com/once/

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..