Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '09

 
Kategori
Doğum Hikayeleri
 

Seni çok sevdiğimi biliyor musun?

Seni çok sevdiğimi biliyor musun?
 

bir anlamı var yaşamın..


Doğduğun gün, Mayısın sancılı günlerinden biriydi..

O zamanlar bayram olarak kutlanırdı ki, nasıl kutlanırdı? Onu da anlamış değildim.. Bir ihtilal günü, bayram olarak kutlanıyordu..

Yürüyerek gitmiştik hastaneye. Sancı geldikçe vitrinlere dönüp bakıyordum sözde. Geçince yola devam ediyorduk.

Niyeydi? Ben biliyordum; o saatte ne dolmuş vardı, ne de belediye otobüsü işliyordu. Hususi taksi çağırmalıydık telefonla..

O da bizim için lükstü!

Gecenin yarısına doğru sancılandığımda komşu kapısını çalmış, ablanı ona emanet ederek yola koyulmuştuk babanla.

Ana yola inince rastladığımız, işçi taşıyan kapalı bir kamyonu durdurmuş, işçilerle beraber çarşıya kadar inmiştik ama, daha yürüyerek çıkılacak Amele Birliği’nin taşlı, merdivenli yokuşu vardı ..

Doğum anı, hastaneye vardıktan bir kaç saat sonra geldi çattı.

Derken, sen dünyaya geldiğinde morarmış ve sessiz bir haldeydin.. Bense yüreği ağzında..

Bir süre sonra baktım ki, musluk altında suya tutuluyorsun.. Sordum niye ..?Göbek kordonu boğazına dolanmış halde doğduğu için nefessiz kalmış, korkma şimdi düzelir. Dediler.

Nefesimi tutmuş.. Dua etmiştim..

Ve ağlamaya başlayınca.. Bende ağlamıştım sevinçten.

Hiç unutmuyorum; bir de ebenin üzerine çişini yapmıştın.. İlk muzipliğin de bu oldu anlayacağın.

Büyük kalın dudaklı, kara saçlı, beyaz tenli, tombul bir bebek, açılmış koca gözlerle dünyaya merhaba dediğinde, gün ağarmak üzereydi..

Ablan daha iki yaşındaydı ‘’bebeğim ağlıyor’’ diye koşup sana baktığında.

Sen doğduğunda binbir zorlukla yaptığımız iki göz evimizdeydik.. Borçluyduk..

Üç yaşındayken, sokakta oynuyorken eve çağırıldın ve babanın getirdiği’’ fenni sünnetçi’’ye sünnet ettirildin.. Hiç hazırlıksız, hiç alıştırılmadan buna.

Velhasıl kelam sen, hayata güçlü başlamak zorunda kaldın..!

Hala sana sünnet elbisesi giydirip, resmini çektireceğim ;))

Erkek çocuğusun diye de şımartılmadın.

Kızamık, kabakulak ve haftalarca boğmacayla boğuştun.. Ve doğduğunda soğuk suyla yıkadıkları için, on iki yaşına kadar da bronşitli yaşadın..

Neler yapmadım ki iyileşmen için..!

Şimdi, o ciğerlerine iyi bakıyor musun?

Yaşamana şans veren Allah’a, dua ediyor musun?

Kendine iyi bakıyor musun ?

Sorduğumda ‘’anne iyiyim ‘’diyorsun. Sahi doğru söylüyor musun?

27 Mayıs.1977 günü için ben, Allah’a duacıyım..

İyi ki doğdun oğlum; seni çok sevdiğimi biliyor musun.

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..