Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '07

 
Kategori
Yılbaşı
 

Seni unutmayacağım.

Seni unutmayacağım.
 

Bazen kendime o kadar çok kızıyorum ki. O kadar çıstak çıstak şarkılar varken nereden bulurum böyle hüzünlü şarkıları. Saatlerdir beraberiz. Gitmek üzere, ayrılacağız, ne gerek var böyle şarkılara. Ama elimde değil, oluyor. Bir yandan konuşup dertleşiyoruz, öte yandan da İstanbulda SHE-LE için hazırladığım CD'deki şarkıları dinliyoruz. Volkan Konak yeni bitirdi şarkısı "Dido"yu. Sırada Edip Akbayram "Bekle bizi İstanbul" u söyleyecek. Vedat Türkali'nin şiiri. Ardından Sezen Aksu "İkili delilik"i, daha sonra da...

Hem ben ne diye söylüyor, anlatıyorum ki. Hangi şarkıyı dinliyorsak o bizim bileceğimiz bir şey. İstanbul'da SHE-LE toplantısında dağıtacağım CD'deki şarkılar, sürpriz...Ancak toplantıya gelir, bizlerle birlikte olursanız CD'ye kavuşur ve hepsini dinlersiniz. Bu CDyi SHE-LE toplantısına destek amacıyla özel olarak hazırladım. Hepsi de severek dinlediğim şarkılar ama bu kez başka şeyler...

- Özür dilerim. Kusura bakma, arkadaşlarımla konuşurken seninle çok kısa bir süre de olsa ilgilenemedim. Nasıl, dinlediğin şarkıları sevdin mi?

- Her zaman olduğu gibi çok güzel ama bildiğin gibi çok az bir zamanım kaldı, gidiyorum. Sayılı gün, ne kadar çabuk geçmiş, değil mi?

- Evet.

- Gideceğim için üzgün müsün?

- Evet.

- Teşekkür ederim. Peki, beklentilerini gerçekleştirebildim mi? Ümitlerin, hayallerin ya da başka?

- Her ne kadar bazı ümit ve hayallerim kısmen gerçekleşse de sağlık, huzur ve mutluluk getirdin, çocuklarım başarılı bir eğitim dönemi yaşadılar, verdikleri müjdeli haberlerle bizleri sevindirdiler.

- Başka?

- Eş, dost, akraba ve arkadaşlarım hepsi iyi, sık sık görüştük. Beklemediğim sürpriz ve güzel gelişmelerle, yeni dost ve arkadaşlarım bile oldu.

- Ne gibi?

- Birlikte olduğumuz süre içinde yaşantıma olumlu yansıyan olayların başında Milliyet Blog ile tanışmam gelir. Bu sayede tanıdığım, tanıştığım yeni dost ve arkadaşlarımla beraberken hep sen vardın yanımda. Biraz evvel söylemek istediğim buydu.

- Beni unutmayacaksın yani.

- Elbette. Yaşantımda yepyeni bir sayfanın açılmasına yardımcı oldun. İnkar edemem.

- Herkes öyle düşünmeyecek hakkımda, baksana benden sonra gelecek olan için ne güzel şeyler yazıyorlar.

- Bizlerin beklentisi, ümitleri, hayalleri, istekleri bitmez. Dün de böyleydi, bugünde. Yarın da böyle olacak. Üzülme. Seninle mutsuz olduğunu söyleyenlerin yanısıra özleyenlerin daha çok olacağına inan.

- Sana inanıyorum. Hep şarkılar armağan ettin arkadaşlarına, bana da bir sürprizin olabilir mi?

- Evet. Beni unutmaman için bir şarkı armağan edeceğim.

- Çok güzel, ama hüzünlü bir aşk şarkısı seçmişsin. Giderken beni ...

- Öyle düşünme. Şarkılar hatırlanmak için. Dinledikçe beni, güzel günlerimizi hatırla. Beni unutma.

Güle güle ikibinyedi, seni unutmayacağım.

Şarkıyı Peggy Lee'den dinleyeceksiniz.

http://uk.youtube.com/watch?v=vW_IdyUGS6A

JOHNNY GUITAR

Play the guitar play it again my Johnny
Maybe you're cold, but you're so warm inside

I was always a fool for my Johnny
For the one they call Johnny guitar
Play it again, Johnny guitar

What if you go what if you stay I love you
What if you're cruel you can be kind I know

There was never a man like my Johnny
Like the one they call Johnny guitar

There was never a man like my Johnny
Like the one they call Johnny guitar
Play it again Johnny guitar

Joan Crawford - Sterling Hayden - Mercedes McCambridge - Scott Brady'nin rol aldığı film şarkı ile aynı ismi taşıyor. Filmle ilgili olarak sayın Aydın Tiryaki'nin 18.04.2007 tarihli sinema kategorisindeki yazısını okumanızı öneririm.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=36276

Şarkıyı söyleyen Peggy Lee ile ilgili olarak www.bianet.org'dan alıntı olan bir kaç satırı eklemek istiyorum.

Peggy Lee

"21 Ocak 2002'de dünyaya veda eden Peggy Lee. 81 yaşındaydı. 81 yıllık bir ömre, başarının, ödüllerin yanı sıra alkolik kocaları ve mücadeleyi de sığdırmıştı. Jazz dünyasının "en büyük beyaz kadın jazz şarkıcılarından biri" olarak nitelendirdiği sanatçı, 1950-1960'lı yıllarda klasikleşen şarkılara imzasını atmıştı.

...film müzikleri alanında çalışmaya başladı. Şarkılarla avunuyordu. Johnny Guitar filmi için yaptığı şarkı, kısa sürede bir hit haline geldi. Sonrasında çok sayıda film müziği çalışması yaptı..

...Peggy, sekiz çocuklu yoksul bir ailede, 4 yaşında kaybetttiği bir annenin özlemiyle büyüdüğünü anlatıyordu şiirlerinde. Kendi hayatını üstün görüp çekip gitme lüksüne sahip eşlerin arkasından çocuk büyütmenin güçlüğünü... Bir yıldız olarak yaşarken yalnızlığını... Kimseye fırsat vermemek için sürekli güçlü görünme zorunluluğunu... Ama bütün bunlara rağmen ayakta kalmayı başarmıştı."

 
Toplam blog
: 240
: 2494
Kayıt tarihi
: 13.04.07
 
 

6 Mayıs, bir Hıdırellez günü "Merhaba dünya" demişim. Geçen elli küsur yıl. Bir şarkı vardır Osma..