Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '07

 
Kategori
Anılar
 

Seni unutmayacağım Bay Vitali

Seni unutmayacağım Bay Vitali
 

Tüm iş hayatım süresince 2 harika insanla çalıştım. Her ikisi de Museviydi. Ticareti, pratik düşünmeyi, iş disiplinini, abartısız yaşamayı, özveriyle çalışanın hakkının yenmemesi gerektiğini, vizyonun ve hayata dair bir çok şeyi, onların sahip olduğu sanayi kuruluşlarında öğrendim.

Vitali HAKKO. tanımaktan gurur duyduğum , onur duyduğum o iki insandan biriydi. Bir yemekte tanıştık onunla. Merter'deki fabrikaya görüşmeye davet etti kendine has kibar üslubuyla. Konuşurken beden dilini olağan üstü kullanıyordu.

Saat 10 da odasından içeriye girdiğimde dizlerim titriyordu. Siyah döşenmiş, son derece sade ve o denli zevkli , huzur dolu bir çalışma ofisi. Gülerek ve son derece sevecen tavrıyla "Neden titriyorsun kızım?" diyerek bana odasında ki kumaşları göstermeye başladı. Bu kumaşlara dokunurken hissettiklerini anlattı. Birlikte içilen kahveler sonrasında masasının üzerinde duran siyah seramik içerisinde ki sarı güllerden 1 tane vererek iş teklifini kabul etmemi rica etti. Oturduğum koltukta kendimi küçücük hissettim. Koskoca bir tekstil imparatorluğunun sahibinin bu mütevazi, sevecen ve saygılı tavırları karşısında. Bay Vitali konuşmamızın arasında "Çocuğun var mı kızım ya da çocuk sahibi olmayı düşünüyormusunuz? " diye sordu. Ardından da " Aile çok kutsaldır. Herşeyden önce gelir. İşinizin temposu yüksek olacak. Çocuğunuz varsa ihmal etmenizi istemem. Çocuk yapmayı düşünürseniz de bebek ve kendiniz için zor olur" dedi. Şaşkınlıkla dinliyordum. Ne söylemek istediğini çok iyi anlamıştım. Ama bunu öyle bir üslupla o kadar içten bir şekilde söylemişti ki hiç düşünmeden "Öyle bir düşüncemiz yok efendim " cümlesi çıkıverdi ağzımdan. Çevik hareketlerle yerinden kalktı , elimi iki elinin arasına alarak " Vakko ailesine hoşgeldin kızım" dedi ve ayrıldık.

Öylesine güven veren , öylesine dinamik, öylesine samimi bir insandı ki Bay Vitali...

Sizz tanıdığım son İstanbul Beyfendisiydiniz. Gittiğiniz yerde huzur diliyorum. Kalbimde ki sevginiz, size duyduğum minnet ve sevgi hiç eksilmeyecek Bay Vitali. Sizi özleyeceğim..

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..