Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '16

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Senin adın Öğretmen soyadın Vatan

Senin adın Öğretmen soyadın Vatan
 

kalp ameliyatı olacak öğrencimize yardım amaçlı Fiyorita gemisinde verilen çayda öğretmen ve öğrencilerimizle.Arkada ayakta beyaz blüzlü el çırpan benim


29 yıl önce Hürriyet Gazetesi'nin, geçmiş tarihli bir baş sayfasında şöyle yazıyordu: “Öğretmenim canım benim, öğretmenlerin en güzel örneğini verdi Nahide Çelebi. Kalp hastası olan öğrencisini Fethiye’den Ankara’ya getirip kalp ameliyatı yaptırdı günlerce başında bekledi..” diye devam ediyordu. Evet, o günü hiç unutmayacağım. Lise son sınıf öğrencisi olan ve sınıfında çok çalışkan, başarılı, çekingen, beyefendi bir öğrencim, bir gün derste fenalaştı. Hastahanede yapılan tetkiklerde kalbinde delik olduğu belirtildi. Tam da sömestre tatiline birkaç gün kalmıştı, Ankara’ya getirip kalp ameliyatı yaptırdım ve kurtuldu, şimdi o da bir öğretmen hem de doğduğu topraklarda Fethiye’de. Selam sana öğretmenim yolun açık olsun haberlerini alıyorum iyi yetiştirmişim seni, gözlerinden öpüyor öğretmenler gününü kutluyorum. Tüm öğretmenlerimizin günü kutlu yaşamları sağlıklı mutlu olsun.

BENİM ADIM ÖĞRETMEN SOYADIM VATAN

İzlerim var benim güzel yurdumda,

İlk öğretmenliğim, küçük bir ilde,

Doğuda batıda güney kuzeyde,

Benim adım öğretmen soyadım Vatan…

 

Kış demeden koştum okul yolunda,

Kitaplar elimde, bilim kalbimde,

Eğitim, öğretim bütündür beynimde,

Benim adım öğretmen, soyadım vatan

 

Okuldu ikinci evim, ışıklar saçtım,

Öğrencimle büyüdüm, binalar yaptım,

Cehalet tohumlarını yaktım kuruttum,

Benim adım öğretmen, soyadım Vatan…

 

İşledim oya misali sevgiyi, saygıyı,

Ayıkladım nefreti, kini, bitirdim kaygıyı,

Serpildi aydınlarım ülkeme atam!

Benim adım öğretmen, soyadım vatan.

 

Büyüdü eserlerim, ürünler verdi,

Meslekler öbek, öbek çiçekler açtı,

Gururlandım, yüreğim sevgiyle  taştı,

Benim adım öğretmen, soyadım Vatan.

 

Anne, arkadaş oldum, dertlerini açtılar,

Lisenin bahçesinde sevindiler, coştular,

Ruhum sevgiye doydu, onlarla vardım,

Benim adım öğretmen, soyadım  Vatan…

 

Sesimi duyar mısınız canlarım benim,

Hakkındır gururlan, her yerde en güzel eserlerin,

Sahip çıkar yavruların, toprağa, bayrağa üzülmeyesin,

Senin adın öğretmen, soyadın vatan.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..