Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '09

 
Kategori
Aile
 

Senin baban bir spermendi yavrum!

Senin baban bir spermendi yavrum!
 

Halamı daha önceden görmüştüm ama amcamı hiç görmemiştim! Dedemin cenazesinde biri oturuyor dayılarımla. Ne kadar da küçük amcama benziyor.

“Amcanın elini öpmeyecek misin Ahmet?”

Demek Fehmi Amcam bu! Gittim elini öptüm.

“Hüseyin’in Ahmet’i sensin demek?”

“Evet Amca!”

Diğer amcalarıma “emice” derim, buna amca dedim! Resmi söylemdeyim!

Fehmi Amcam Abazaların içinde yaşıyordu. Onların kültürüyle yetişmişti, ayıp etmeyeyim dedim!

Dedem Erzurumdan kalkmış Adapazarına gelmiş! Diğer dedemle de akraba olduklarından onun olduğu köyde imamlık yapmaya başlamış. Ninem çoluk çocuk Erzurum'da! Tutmuş burada da evlenmiş! Biri kız biri erkek iki çocuğu olmuş! Erzurum'dakilerin haberi yok! Altı yıl üzerine büyük amcam evi topladığı gibi Adapazarı'na gelmişler trenle. Dedem de arada bir gidermiş Erzurum'a!

Göç gelince dedem buradaki hanımını boşamış. Kadın çocuklarını evlatlık vermiş, fazla da yaşamamış ölmüş.

Babam, halama elinden geldiğince yardım ederdi. Ninem de halamı çok severdi. Çünkü halam çok hal hatırlıydı. Eve geldiğinde hiç yabancılık çekmez, mutfağa girer güzel yemekler yapardı. Ninem anneme “Bu kızı kendi kızlarımdan daha çok seviyorum” dermiş.

Amcam bize uzak kalmıştı. Babam Hendek’e gittiğinde görüşürmüş amcamla! On yedi yaşıma gelmişim , amcamı yeni tanıyordum. Halamın başka kadından olduğunu biliyorsam da o her hafta bizdeydi . Ama amcam uzak kalmıştı bizden.

Fırsat buldukça gitmeye başladım evine. Hastalığında durmadan beni sorarmış.

“Ahmet nerede? Niye gelmiyor ziyaretime?” Dermiş. Ama ben çok uzaklardaydım.

Amcamı her ziyarete gittiğimde dedemden soğurdum. Nasıl yapardı böyle birşey? Neden kanatları altına almamıştı yavrusunu! Neden evlatlık verilmesine göz yummuştu. Hiç mi oğlunun gözüyle bakmamıştı olaya? Ninem karşı durmazdı gördüğüm kadarıyla.

Babalığını da tanıdım amcamın. Hastaydı . Elini öptüm.

“Hüseyin’in oğlu bu baba!”

“Hüseyin geldi mi?”

“Gelmedi amca! Ben askere gidiyorum da onun için ziyaretinize geldim!”

“Babana söyle, ölmeden bir göreyim onu! Tavuk kestiler mi sana?”

“Abaza pastası yedim!”

Döndüğümde babama anlattım bunları. Gitmiş ziyaretine.

Toplumun altyapısı ailedir. Altyapı sağlamsa ülke sağlamdır.

Yeni yeni fikirler ortaya çıkıyor. Babası belirsiz tohumlamalara şahit oluyoruz. Ne kadar kötü bir durum.

“Senin baban bir spermendi yavrum!”

“Ne diyorsun anne? Süpeeer! Nerede şimdi?”

“Dünyayı kurtarmaya gitti!”

Çocuklar büyüdüğünde süper bir hayalkırıklığı yaşayacaklar!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..