Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

10 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
499
 

Senin kartin var mi bakalim?

Senin kartin var mi bakalim?
 

Bazen ise yariyor bu kartlar inanin..


Izne bu gelisimde bir sey daha ogrendim. Meger banka kartlari para cekmek ve yatirmak disinda bir seye daha yariyormus.

Bankada sira beklemeden islem yaptirmaya.

Bir arkadasimin isi icin bir bankaya, kendi isim icin diger bankaya gidecektim. Iki banka birbirine yakindi. Once kendi bankama girdim islem sirasi numarasi aldim. Bir baktim onumde tam 90 kisi var. Yanlislik mi var dedim. Kapida koruma gorevlisi gibi arkadasa sordum. Makina yalis numara vermez dedi. Oysa ben ona makina yanis numara mi verdi dememistim.

100 den 900 e kadar numara vardi cagrilan. 911 cagriliyor diger kasa 239 u cagiriyor diger kasa 440 i. Anlamak cok zor egr her gun banaya gitmiyorsaniz. Buyuk bir saflik edip musteri temsilcisi gibi goruen bayana sordum. Bu sira nete gore uygulaniyor diye. Once bana uzayliyim gibi bakti, sonra koruma gibi duran vatandasa goz suzdu" soruya bak" der gibi. kartinizin durumuna gore dedi. Iyi ama benim kartim yok dedim. Iste bu yuzden bu numara var elinizde dedi. Allahim ne aciklayici bir yanitti.

Ben diger bankadan da numara alip geleyim diye ciktim, baktim diger bankada daha az bekleyen var orada kaldim. Arada gidip diger bankayi kontrol ettim.,

Bu arada biraz akillandim, karti ile cok islem yapan oncelikli musteri sirasina giriyor ve beklemeden hizmet goruyormus. Bu is adami ya da simitci Salih olabiliyormus ne demekse artik.

Hadi ben yurtdisindayim ise yaramaz musteriyim ya o yasini basini almis sicaktan dili damagina yapismis yasli insanciklar neden bekliyor. Cunku kartlarini sadece ayda 1 kez kullaniyorlarmis. Sanki imkanlari var da onlar kullanmiyor karti gibi..

Neyse bu belesme turu 55 dakika surdu. Ama dikkatimi ceken su oldu. Kimse sikayetci degildi. Herkes hakkina razi oyleee bekliyorlardi. Oysa bu insan haklarina aykiri bir sey. Resmen ayrimcilik. Kartini cok kullaniyorsan iyi musterisin bekeme, az kullaniyorsan hayatinin 1 saatini bankada gecirmeye mahkumsun. Ustelik para yatirmak icin bekliyorsun sonucta kazancli olan onlar.

Ama sonra dusundum, belki de alan memnun satan memnun bana ne oluyor ki..

Birileri kartini sizden daha cok kullandi diye , sizden daha makbul insan olarak islem goruyor, siz de buna boyun egiyorsaniz bekleyin bari ne yapayim...

Otururken aklima geldi yine. Yazmasam icimde kalacakti. Yazdim galiba rahatladim. Iyi beklemeler Turkiye...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kartın kadar konuş. Ne kadar çok işlem, o kadar itibar. Tam bir kapitalizm kafası.

Ömer Alpdoğan 
 08.09.2008 23:43
Cevap :
Ama hala bunu savunanlar var ne yazik ki.. Tesekkur ederim katkiniza..  09.09.2008 21:35
 

Ben işin kart tarafında değilim vallahi bu yorumu şu senin boşuna geçen 55 dakikan için yazıyorum o 55 dakikada nerede olduğunu bildirseydin de gelip ayaküstü bir tanışıp görüşebilseydik seninle be arkadaşım ben oraya takıldım,İzmire sürpriz yaparak gelirsen bildir olurmu,,,sevgiler,,,,,,bak sayın mumcu seni 31.ağustos toplantısına davet ediyor,,,,gelebilirmisin,,,,hadi gel,,,,,,,sevgiler,,,,

Alyoşa-Sevmek Güzeldir. 
 12.08.2008 12:24
Cevap :
Zaten bi senin bi de Esma'min yuzune bakacak halim kalmadi. Kaanin okulu acildi teyzesi biraz zor o tarih ama Alah'tan umut kesilmez :)) sevgiler.  12.08.2008 19:41
 

Yazınızı okudum. Çeyrek yüzyıllık bir bankacı olarak yanıt vermeye çalışayım. Numaralardaki gruplaşma talep etmiş olduğunuz iş türüne göre ayarlanır. Örneğin kambiyo, havale, ticari işlemler v.s. Tülin Aksoy hanımın yorumunda bir nokta dikkatimi çekti : öncelikli numarayı her ne kadar sistem veriyor olsa bile gişedeki görevli o sıralamaya manuel olarak müdahale edebilir. Çok randımanlı bir müşteriyi daha numara alır almaz diğer öncelikli müşterilerin önüne alabilir. Takdir edersiniz ki tüm işletmeler kâr amaçlı çalışmaktadırlar. Kârlı müşterilerine öncelik tanımaları bu nedendendir. Saygı ve selamlarımla...

TEKBAŞINA 
 11.08.2008 15:56
Cevap :
Ama bana anlatilan bu degil. Yani bir is adami cok buyuk miktar yatirmak icin elbette beklemesin, ama emekli vatandas da maasini cekmek icin 1 saat beklemesin. Bana anlatilan ise, her islem yapildiginda ki bu islem faretmiyormus, yani bankamatikten bakiye sorma bile olabiliyormus, siz cok islem yapan musteri gii orunuyormussunuz sistemde. Yani kartinizi ne kadar cok kullaniyorsaniz o kadar iyi musterisiniz, Bankada 1000 ytlniz varsa hergun 100 ytl cekin, kart cok calisti iyi musterisin. Bankaya 5 bin euro yatirmak iste ama kartin senede 1 kere islem yapmis kotu musterisin. Kar orani yuksek musteriye ayri kasa acsinlar, ama insanlari o kadar bekletmesinler diyorum hala buyuk bir inatla :)) Aciklamalar ve katkiniz icin tesekkur ederim. selamlar.  11.08.2008 19:20
 

Burası Türkiye! Ne zaman alışacaksınız siz böyle uygulamalara?:)) Danimarkaya dönünce söyleyin onlar da sistemlerini değiştirsinler. Vallahi benim uzun zamandır bankalarla işim olmuyor. Bu yüzden Tülin Hanım gibi katkıda bulunamam yazınıza. Ama Tülin Hanım'a kulak verin lütfen! Her şeyi de benim gibi eleştirmeyin! Siz ben misiniz?:)) Eleştirenleri sevmezler ona göre. 31. Ağustos'a kadar İzmir'deyseniz İzmir Blog Toplantımıza bekleriz. Selam ve sevgiler.

Mustafa Mumcu 
 11.08.2008 0:58
Cevap :
Empati yoksunu bir toplum oldugumuz icin mi ne? Mustafa bey, yazilarinizi okuya okuya, karardim ( uzum uzume baka baka ya)ben de siz gibi oldum, ne yapayim elim laylay lom yazilarina varmiyor. Hala buyuk bir inatla birseyleri degistirebilecegim umudu yasiyorum. Katkiniz icin teseur ederim.  11.08.2008 19:16
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 124
Toplam yorum
: 745
Toplam mesaj
: 188
Ort. okunma sayısı
: 1116
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster