Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '16

 
Kategori
Tiyatro
 

Seninle evlenir miyim ?

Seninle evlenir miyim ?
 

Dün akşamki tiyatro, aman diyim !
İki güzel oyuncunun bize bahşettiği 2-3 saatlik bir neşe.
Tam tarifi bu olsa gerek.
Oyun başladığında yüzümüze bir neşe hakim oldu ve oyun nihayetlenene kadar, yerini muhafaza etti. Kendini seyirciye bırakmış bir oyunculuk. İnsanın fikrini yormayan, insanın kendi bazı eksikliklerini de eteğine döken bir oyun. Hareketli, güzel, neşeli.
Oyunu izlerken nereden çıkacağı belli olmayan esprilerle hoş bir hava hakim oldu salona. Hem oyunculara, hem de ağızlarından çıkacak kelimelere dikkat kesildim. Krizlere girmedim ama; güldüm de güldüm. Hele arka sıradakilerin kahkahaları; sandım ki arka taraftakilere ayrı espri yapıyorlar. 
Ben, kahkaha atmayan adam bile yer yer kendimi tutamadım.
Barbaros Uzunöner’in canlandırdığı bir “ falcı kadın ” karakteri vardı ki, insan bu kadar mı çingene olur? Valla Emirgân Parkı’na takılsa, kırk sene bu işten ekmek yer, o derece smile ifade simgesi 
Konuşması ayrı, görsel şovu ayrı. 
-Haşa huzurdan- 
Ön tampona ayrı güldüm, arka tampona ayrı.
Bir de Sevil Uyar Kılıç’ın yüz mimikleri kalmış aklımda. Hiç konuşmasaydı bile; söyleyeceklerini anlayacağıma inandım. Sahneye yüklediği feci bir renk, feci bir ışık var. Sessiz film gibi izledim, Charlie Chaplin gibi izledim, “Sahne Işıkları” gibi izledim, teşekkürler.
En son gittiğim “ İftarlık Gazoz” filminde ışıklar kararıp, 25 dakika “ kabus gibi “reklam seyredince, sinema ile tiyatro arasındaki “bana mahsus” farkı anladım. Tiyatroyu sırf bu yüzden bile ayrı yere koymak lazım.
En nihayetinde, oyun bitti fakat Barbaros’un esprileri bitmedi. Çıkmak için ayaklananlar, bir beş dakika daha Barbaros Uzunöner’in sortilerine maruz kalınca, salondan çıkanların tamamının yüzünde ayrı bir neşe, dudaklarında ayrı bir tebessüm oluşuverdi.
Çıkışta “Türk müsün Canım” adlı kitabını imzalarken de aynı enerji, aynı sevimlilik.
Veda ederken kulağıma fısıldadı; “ Oğlum bu oyun tutacak bak”
“ Seninle Evlenir miyim” 2012 Suna Pekuysal Tiyatro Ödülleri’nde “2012 Yılının En İyi Komedi Ödülü” ne layık görülmüş. Ve, oyun 145. kez sahnelenmiş !
Barbaros Uzunöner, hem yazıp, hem de oynadığı bu oyun için, 145. gösteri sonrası, kulağıma “ bu oyun tutacak “ diye fısıldıyor. 
İşte amatör ruh bu ; Her oyunu, ilk oyun gibi görmek.
Teşekkürler Usta.
 
12 Şubat 2016
Recai Nurcan
 
Toplam blog
: 15
: 457
Kayıt tarihi
: 19.09.07
 
 

İnsan kendini nasıl anlatır; " İstanbul'da doğdum" diye başlayayım. Anı-deneme türünden, gündelik..