Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '13

 
Kategori
Felsefe
 

Şer sandığımız bile hayır...

Şer sandığımız bile hayır...
 

Rabbimiz buyuruyor; '' ..siz onu kendiniz için bir ŞER saymayın, aksine o sizin için bir HAYIRDIR. Nur Suresi-11

Yaşamda hiçbir şey tesadüf değil...  Karşımıza çıkan her insan, yaşadığımız her olay hayır. Çevredeki maskeli insanlar bile, bizim imtihanımız için yaratılmış kazançlar...

Onlar senin hakkını aldıkça, Rabbim yaşatıyor deyip isyan etmezsen kazanan sen oluyorsun.

Aslında teşekkür etmelisin onlara... Burada kaybeden gibi görünsen de, ahiretde onların sevaplarından alacaksın...

Bir yakınına borç verip geri alamayan arkadaşım, insanlara iyilik yaramıyormuş ne yapayım bu sefer ben kaybettim diyordu...

Ama kaybetmemişti... Çünkü bugünün yarını da vardı ve o kişi kul hakkı ile karşısına çıktığında, alacaklıydı... Bundan daha büyük bir kazanç olabilir mi?

O halde, maddi, manevi haksızlığa uğradığımızda... ‘’neden ben? ‘’ demeyelim.

Rabbim beni çok seviyor, sevmeseydi imtihan etmezdi diyelim. Bu bakış açısıyla bakabilirsek, hem dünyamız  hem de ahiretimiz cennet olur inşaAllah...

Sözün özü Mevlana'dan olsun:

Sıkıntıdan kurtuluşa giden gizli yol, o sıkıntının içindedir...

Sevgi ve ışıkla...

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..