Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '14

 
Kategori
Deneme
 

Serbestliğe doğru esaret

Serbestliğe doğru esaret
 

'Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar' M.A.ERSOY


Üzerimde bir gariplik.. Salaş anılarımla, süklüm püklümüm.. Bugün yine bahar gelmedi, on sene vardır ki baharı görmedim.. Çocukluğum geldi yanıma serbestmiş kıyafetlerimiz.. Merak ediyorum.. Bir kıyafetle ne kadar serbest kalabiliriz, ruhumuz temizlenir mi? Eşit mi olduk şimdi? Hür müyüz? Çorabına yama yapan, kaçan yerlerine uhu süren, başkasının ayakkabılarına özenen bir toplum ne kadar hür olabilir?

Daha okul kıyafetini bile alamayıp, onun bunun eski okul kıyafetlerini giyen, seneyede giysin diye üç beş beden büyük giyen bir toplumuz..

Ben sonunu görüyorum bu filmin tv ile başlayan oyunların, eğitime kadar indiğini görüyorum.. Beş yaşında çocuğun bilmem ne memnu dizisini taklit edip, bunun yetenek olduğunu zanneden ahmaklarla dolu bir toplumuz..

Şimdi biri kalkıp da bana serbest olduğumuzu söylemesin..

İnsanı insan yapan ne giydiği değildir.. Üstüne atfedilen, boyunduruğu altında olduğu değerlerdir.. Her kim ki senin eğiitminin önündeki kara çalıları, torbacıları, mekanikleşmeyi, tek düzeliği görmez de üstüne birde serbest olduğuna sevinirse, yazık çok yazık esaretin en fenası serbest olduğunu zannettiğindir..

 

Yazan: Çağla ALTUN

 
Toplam blog
: 21
: 604
Kayıt tarihi
: 03.09.14
 
 

Sosyolog, İSG teknikeri, Kalite Uzmanı, Denetçi, Ressam, Fotoğrafçı, Şair, Yazar, Okuyucu, Anne, Ev..