Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '14

 
Kategori
TV Programları
 

Şeref Meselesi dizisi şerefini kurtaramadı

Şeref Meselesi dizisi şerefini kurtaramadı
 

Gönül İşleri, Kiraz Mevsimi dizisinin karşısına aylardır hazırlanan dizi sonunda ekranlardaki peçesini açtı. Şimdi nasıl anlatmak lazım bilemedim, bu sene hangi dizi bana roman veya sinema filmi tadı verdiyse ekranlara veda etti. “Maşallah!” deyip anlatmak lazım değil mi?

Kanal D bir ilk yaptı ve haberleri yayına almadan diziyi başlattı. Saat 20:00 de yayına alınacak olan dizi 20:30’a çekildi ve akıllara “hedef kitlesi Gönül İşleri mi?” sorusunu getirdi. Gönül işleri dizisi 41 dakika özet vererek kendini korumaya almaya çalıştı. Şeref Meselesi dizisi bittiğinde halen Gönül İşleri dizisi ekranlarda akıp gidiyordu. Bence kanal yönetiminin direkt gizli hedefi Gönül İşleri dizisi seyircisini kendine çekmek gibi bir düşüncesi var ya da ben gene paranoya yapıyorum!

Aylardır Kerem Bursin’i bekleyen genç kızlar ekrana kilitlenip kaldı. Oyuncu Yiğit karakterinin gizini gözleri ile ekranlara yansıtırken gerçekten oyun gücünü gösterdi.  Şükrü Özyıldız’ın duru oyunu gerçek hayatta bir avukat adayının tavrındaydı, hukuk eğitimi almış karakteri oyun gücü ile sağlam bir kimlik ile bizlere tanıttı. Oyuncu serinkanlı karakteri canlandırırken ekranda büyüdü.

İtalyan dizisinden ekranlara uyarlanan Şeref Meselesi dün akşam sınavını alın akı ile başarı ile verdi. (Tabi bu bana göre izlenme oranları öyle demiyor!) Karakterleri tanıtırken diğer karakterleri ikinci plana atmaması oldukça güzeldi. Kim iyi kim kötü karakter artık hepimiz biliyoruz. Akdeniz esintisini dizinin her yerinde hissettik. Gerek görüntüsü, gerek kurgusu, gerek kamera açıları, gerek sahne planları ile akıcı bir anlatımla karşımıza sapa sağlam dikildi. Rejinin kuvveti her sahnede kendini fark ettirdi.

Yiğit’in hırsızlık sahnesi haricinde beni rahatsız eden bir sahne olmadı. Hem hırsızların yüce gönüllü olmasından sıkıldım, hem de böyle elini kolunu sallaya sallaya bir zenginin soyulması bana çok abartılı geldi.  Kimse “oğlum sen bu parayı nereden buldun?” demedi. Soyulan zengin adam şimdilik hiçbir hamle yapmadı, yani bu hal beni sıktı. Bu tarz hikayelerde konuyu işlerken topluma verilen mesajlara dikkat etmek gerekir. Günümüz Türkiye’sinde ekranlarda “İyi hırsızlı” dizi görmek istemiyorum, bu son olsun artık!

Çok matematiksel olarak yayına alınan Şeref Meselesi’nin akışına bir bakalım; Ben Bilmem Eşim Bilir yarışma programının en heyecanlı bölümü dizinin önünden yayına girdi, bardaklar havalarda uçtu bu arada haberler de uçtu, bütün dizi boyunca karakterler akıcı anlatıldı, artık bütün karakterlerin kimliğini biliyoruz, son sahne ile hikayenin startını verdi ve hepimizi derinden etkiledi, reklam almadan yayına girdi, “her şeye rağmen tekrar verelim de kaçıranları avlayalım” taktiği uygulandı. Gördüğünüz gibi çok matematiksel hareketler yapıldı ama…

Hayatta amalar olmadan yaşamanız dileği ile…

www.televizyongazetesi.com

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

 https://www.facebook.com/pages/Ece-Er-%C4%B0le-Ba%C5%9Fba%C5%9Fa/145170645649459

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..