Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

06 Eylül '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Şereflerin en yücesi

Şereflerin en yücesi
 

Bizim köylülerden birisi İstanbul'a iş bulmaya gitmiş. Yıllar sonra da babası, oğlunu ziyarete etmiş. İstanbul dönüşü köylüler meraklı. Babanın evine toplanmışlar. Senin oğlan ne iş yapıyor, diye sorgu suale başlamışlar.

Vallahi, demis, benim oglan cok onemli bir is yapiyor. Ne yani, demisler, Jandarma mi? Daha da yuksegi, demis. Ula hakim midir? Daha da yuksek... Reis? Daha da yuksek... Kaymakam? Daha daha yuksek... Vali? Pasa? Ii-ihh. Daha, daha yuksek...

Sonunda ziyaretciler patlamis, de ulan, demisler. Senin oglan ne is yapar? RISKI ALEMI BELEKERDO, demis. Benim hatirladigim boylesi. Tam tercumesi; " Butun Alemin Riskini veriyor..."

Vayyy, demisler. Vayy! Vay. Vay...

Bizim koylu ne is mi yapiyormus? Butun alemin riskini nasil mi veriyormus?

Benim hemsehrim, o zamanlarda, gelecekte ki Sivas'li hemsehrilerinin yolunu acmis. Garsonluk yapiyormus.

Babalarin ogullarini daha da onemli gostermesi yeni degil. Bizim babamiz da bizi bize degil ama baskalarina methederdi. Mesela, bizim Kenan icin mahkeme salonundakilere, "gordugum en dirayetli hakim bu..." demis.

Bizim oglan da, HIGHEST HONOR ile liseden mezun oldu. Bunu da Turkce'ye cevirince ortaya "Sereflerin En Yucesi" cikiverdi. Bulut'u soran ese dosta, bizim koylu gibi oglumuzu anlatacagiz:

"Benim oglan bilaksi hay sikuldan sereflerin en yucesi ile mezun oldu..."

Bunu duyan dusunecek. Ne demek sereflerin en yucesi ile mezun olmak? Bu okulun 100 yillik tarihinde boylesine mezun olan baskasi olmamis mi? Ogretmenler yokken senin oglan mi arkadaslarina ingilish ogretti?

Vallahi bilen bilmeyene anlatsin. Bizim oglan, Sereflerin En Yucesi ile, Amerikanin Misisipi Eyaletinin Bilaksi sehrinin Lisesi'nden mezun oldu.

Isteyene parasi mukabili, belgesini de gonderebiliriz...

Simdilik, 2010 yilina kadar, liseden mezun olacak kimsemiz kalmamistir.

NOTLAR:

Bulut Liseyi' 28 nci olarak, Iftiharla bitirdi. Liseyi dort yillik not ortalamasi 95 ve uzerinde bitirenlere HIGHEST HONOR diyorlar. Temmuz 2003

***
Ben bir keresinde iftihara gecmistim. Lise mezuniyetim mi? Belki de. Babam bana 2.5 lira vermisti. Tam 32 yil sonra, Bulut'un mezuniyetinde ben Bulut'a 5 dolar verdim. Ne dersiniz? Babam mi, yoksa bendeniz mi daha bonkoruz?

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..