Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sermiyan Midyat

Sermiyan Midyat
 

Sermiyan Midyat


Sermiyan Midyat
(d. 2 Aralık1974)Ankara.
Türk Dizi ve tiyatro oyuncusu, Senarist.

Sermiyan Midyat farklı biri… Onu izlemek keyif verici. Onu ilk nerede izlediğimi hatırlamıyorum, banyo filmindeki cesur hali ile tanıdığım bir gerçek. Ardından onu görmek, tanımak peşpeşe yaptığı başarılarla pekişti. Birçok dalda başarılı çalışmaları dikkat çekti.

Özcan Deniz muhteşem sesi ile onun sözlerine ses kattı, müzik kattı, bir çeşit can verdi. Sanki sözler hazırdı da içinden çıkılmaz acının birinin feryat etmesi gerekiyordu.  Sermiyan Midyat diyordu ki:

 

“Öyle olmuyor böyle de olmuyor, sığmıyor bu benim meşrebime vesselam.”

Hayatımızın ne çok dönemlerinde böyle düşünmüşüzdür de! Dile getirememişizdir. O söylemiş, Sermiyan Midyat şu sözleri yazmış ve demişki:

 

Her yanım bıçak kesiği, gördüğün kan karası.
Kapanmıyor dinine yandığımın kalp yarası, ağlıyor adamın anası.
Duydum ki görmüşler oynaşta seni, nefesinde eloğlunun nefesi.
Takmış beşi bir yerdeyi kahpe kaymak gerdanlarına.
Şaştı iyice bende endazesi kantarımın, ben neyi neyle tartayım?
Gidip sıyırayım gördüğüm ilk entariyi, öldürene kadar aldatayım.

Öyle olmuyor böyle de olmuyor, sığmıyor bu benim meşrebime vesselam.
Bu değil anamın ben diye büyüttüğü, uymuyor adamlık hamuruma böyle intikam.

 

İnsanın vay anam vay diyesi geliyor…

O iyi bir tiyatrocu aynı zamanda iyi bir yönetmen…

Onun sesini çok uzaklardan duyuyoruz. Deyim yerinde ise taaa Amerika’dan…

Ay Lav Yu filmini izlediğimde çok eğlenmiştim. Hem düşünmek, hem eğlenmek! Üstelik Amerika’lı oyuncularla Türk oyuncularının bir arada harmanlanmış olması ayrıca rengârenk gelmişti bana ve değişik kültürler, değişik anlayışlar ama bir şey vardı ki en güzeli; illede aşk.

Hal böyle olunca ödüller almak çok olası… Çok yerinde…

 

Onun başarılarına şöyle bir göz atalım. Bakın lütfen:    Houston Independent Film Festivali : "en iyi komedi filmi" Ay Lav Yu- 2011
    Boston International Film Festivali"en iyi yönetmen" Ay Lav Yu- 2011
    Boston International Film Festivali"en iyi erkek oyuncu" Ay Lav Yu- Sermiyan Midyat - 2011
    16.Sadri Alışık Ödülleri"komedi yada müzikal en iyi erkek oyuncu" Ay Lav Yu- Sermiyan Midyat - 2011
    9 Ay Son Gün : Sermiyaan Midyat- Tiyatro Oyunbozan
    Atinalı Timon : William Shakespeare- Oyun Atölyesi
    Dolu Düşün Boş Konuş : Steven Berkoff- Oyun Atölyesi
    Çok Tuhaf Soruşturma : Ferhan Şensoy- Orta Oyuncular
    Kabaremajör

Burada bir haksızlık daha yapmamak gerekir. Onun bir şarkıya daha hayat verdiği sözleri de eklemeden geçmeyeceğim.

Uzakta çok uzakta güneyde
Yazları sıcacık ve âşık
Kışları soğuk ve sensiz bir şehir
Ve ben üşüyoruz
Bir uğrasan diyoruz
İklimini getirsen bereketini bolluğunu
Örtsen üzerimize
Havalansa yine zil çalan eteklerin
Gelip otursa gözlerime gözbebeklerin
Öperken içsem ağzının çiçek balını
Günahını boynuma seni koynuma alsam
Hem zehrim hem şehrim limon çiçeklerim olsan
Ben görmedim böyle alımı çalımı

Ve o diyorki:

VE BEN ÜŞÜYORUZ

Neler alatmıyor ki!

Biraz kıyısından köşesinden bende zaman - zaman bir şeyler karalıyorum. Şiir benzeri olabilir ancak yazdıklarım. Sermiyan Midyat’ın sözlerini içime sindirirken hikâye anlatmış gibi hissettim. Onun şiirleri bir konu dâhilinde, birkaç gönül telinizi tıklatmak için yazılmış gibi değil sanki. Bir feryat var sözlerinde, bir şeyleri anlatmak istiyorda çok detay vermiyor gibi, bir itirazını anlatacakta bunu uzun bir hikâye veya kısa bir roman olsun istememiş gibi…

İyi sesler okusun dinleyenler gönülleri ile akıllarını birleştirsinler ne istiyorlarsa öyle düşünsünler demiş gibi.

Yâda ben öyle algıladım.

Bir şiirinden bir film olur gibi.

Yüreğine sağlık Sermiyan Midyat…

Sermiyan Midyat’ı şimdi de resmi anlatımla tanıyalım…

    1998yılında sınavla girdiği Nöbetçi Tiyatro'da (Ortaoyuncular) Ferhan Şensoy, Derya Baykal, Rasim Öztekinve Tuncel Kurtiz'den tiyatro eğitimi alan Sermiyan Midyat,
    1993yılından 1996yılına kadar Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nde akademiktiyatro eğitimi gördü.
    1994yılında girdiği İstanbul ÜniversitesiMühendislik FakültesiKimyaBölümünde üç yıl okuduktan sonra, ayrılarak İşletme Fakültesi'ne geçiş yaptı.
    Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nde oyuncu ve yönetmenyardımcısı olarak görev yaptı.
    Daha sonra, Haluk Bilginerve Zuhal Olcaygibi ustalarla çalıştı.
    2 ayrı oyunda Oyun Atölyesi'nde oyuncu olarak yer aldı.
    Birçok dizi ve filmde görev alan Midyat, Emret Komutanımdizisinde Arıza Hamza' rolüyle dikkatleri üzerine çekti.
    2007yılında kurduğu Oyunbozan adlı tiyatronun ilk oyunu9 Ay Son Günü yazıp yönetti.
    Ayrıca Mustafa Cecelininseslendirdiği Limon Çiçeklerive Özcan Denizinseslendirdiği Kalp Yarasışarkılarının sözleri Sermiyan Midyat'a aittir...(alıntı)

Oyuncu

    Kalbim Seni Seçti(2011)
    Hakan Bey(2011)
    Ay Lav Yu(2010)
    Hanımeli Sokağı(2010)
    Eve Dönüş(2006)
    Polis(2006)
    Sıla(2006) - Berzan
    Banyo(2005)
    Kırık Kanatlar(2005) - Yüzbaşı Şahin
    Emret Komutanım(2005) - Arıza Hamza
    Biz Boşanıyoruz(2004) - Ali Babaç
    Pardon(2004) - Enişte
    Gece Yürüyüşü(2004) - Süleyman
    Bir Dilim Aşk(2004)
    Şarkılar Seni Söyler(2003) - Sinan
    Şöhretler Kebapçısı(2003) - Ali Babaç
    Koçum Benim(2002) - Kurtuluş Koç
    Kuzenlerim(2002) - Serdar
    Hiçbiryerde(2001)
    Bizim Otel(2001)
    Halk Çocuğu(2000)
    Büyük Firar(2000)
    Ağlayan Kadın(2000) - Zafer

Yönetmen

    Ay Lav Yu(2010)

Senaryo yazarı

    Ay Lav Yu(2010)
    Emret Komutanım(2005)
    Dişi Kuş(2004)
    Sınırlı Aşk(2003)
    Berivan(2002)
    Aşkına Eşkıya(2001)(alıntı)

Böyle sanatçıları alkışlamaya, takdir etmeye bence onlardan ziyade bizim ihtiyacımız var…

Onlar hakedenler çünkü!

Bizlere güzellikleri sunuyorlar, bizlerin dünyalarını güzelleştiriyorlar. Bizim onlara çok ihtiyacımız var çokkk…

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....