Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '17

 
Kategori
Müzik
 

Sesi, yüzü, özü ile renklerimizi notalara döken insan; Manuş Baba

Sesi, yüzü, özü ile renklerimizi notalara döken insan; Manuş Baba
 

Albüm Kapağı


Az önce zırıl zırıl ağladım. Hani böyle sümüklerine ağlarken hakim olamayacak kadar hönkürürsün ya, heh işte tam öyle! Gözümün yaşını, sümüklerimi sildim. Saçlarımı topladım, suyumu aldım ve lanet olası bilgisayarımın başına geldim. Bir müzik iyi gelir dedim ve açtım. Birkaç gündür Nil İpek ile Can Kazaz’ın şarkılarını ezberlercesine dinliyorum.  Ofistekiler kapatmam için dua ediyor olabilirler.

Tam gene aynı listeyi oynatmak için basacaktım ki, bir şarkı çıktı karşıma. Manuş nedir ya? dedim. Klibin görüntüsündeki kişi bildiğin Muhsin Namcu. Kendisi çok severim. O kocaman burnunu, saçlarını, kişiliğini, müziğini, sesini, isyanını severim. İran edebiyatı, müzikleri o kadar derin ve zengin ki… Bu konuda ki ilgilimi ilerleyen yazılarımda paylaşmak istiyorum. Bu benzerlik karşısında dayanamadım ve tıkladım. İtiraf ediyorum,; popüler kültürdeki gibi Muhsin’in çakması bir tip bekliyordum. Önyargılarımdan dolayı utanmayı unuttuğum gün, sanırım büyümüş olacağım.

Neyse başladı şarkı çalmaya. ‘Dönersen ıslık çal’… Ne yaptın sen Manuş dedim, bu nasıl ses?

Sesinde 70’ler-80’ler  var sanki. Hani kitaplarını okuduğumuz dönemleri taşıyor gibi. Kendimizden birilerini görünce kızdığımız Y kuşağından değil sesi. Popüler kültür yok.  Müziği için yaşadığı belli.

Erkan Oğur dinleyenler bilir; o söyledikçe senin için ezilir. Ben de Manuş öyle bir his bıraktı. Böyle insanlar müzik yapsın, biz sümüklerimizi silerken  umut olsunlar. Çünkü dünyayı böyle güzel şeyler kurtaracak. Öfkelerimiz, hırslarımız, kariyerimiz, güneşi görmeden hiç ettiğimiz ömrümüz değil.

Alalım böyle güzel insanları pamuklara sarmalayalım! Ben birazdan ekrana sarılacağım. İlk Antalya’ya geldiğinde de gideceğim.

Hayatı, nereli olduğu, kaç kardeşi olduğu, nerede yaşadığı, kaç yaşında olduğu vb. detaylar beni zerre ilgilendirmiyor. Şu an ilgilendiğim tek şey müziği. Bu da yeterince özel ve güzel! Kendisini Google yazarsanız birkaç röportajı var. O yüzden bilgi verme ihtiyacı duymadım.

Bende umut yaratan bu insanın web sitesini ve şarkılarını aşağıda paylaşıyorum. Dinleyin bol bol. Hatta buzlu rakı ile dinleyin. Denize karşı, doğa da dinleyin. Sonra neyi severek yaparsanız Manuş kadar güzel olabilir biz düşünün…

https://www.youtube.com/watch?v=Kv91VI8imaY&list=RDS8qvtNr8hmM&index=9

https://www.manusbaba.com/

Sevgiyle, muhabbetle, müzikle kalın! 

 
Toplam blog
: 11
: 538
Kayıt tarihi
: 27.04.17
 
 

20 Mart 1990 doğumluyum. Bundan olsa gerek, baharları çok severim.  Gün doğmadan bilgisayar başın..