Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sesim geliyor mu? Öksürr

Sesim geliyor mu? Öksürr
 

Öksürr


Mayday..Mayday...!!

……..!!.?

“Sesim geliyor mu”..?

Bir şekilde sıkıntıda isen, sesini duyuruncaya kadar mutlaka bu nakarat mesajı söylemen gerekiyor.

Tehlikenin önemli olduğu, ancak bu iki kelime sınanabilir.

Bu Uluslarası.. ”Mayday.. Mayday”.. ÇAĞRISI..

Deniz haberleşme sistemi GMDSS nin en önemli çağrı başlangıcıdır.

Bu yan yana sıralı iki kelime..!

“Mayday.. Mayday”..

Beni işiten, duyan var mı..?

Sesim geliyor mu.?

Yangın var.. Patlama oldu. Çatışma meydana geldi..

Karaya oturdum..

Yere çakıldım.. diyebilmek,

Derdini anlatabilmek için kullanılır…

Onun için öncelikli olarak,

“MAYDAY.. MAYDAY”..

Demen lazım.

Karşı taraf… Sesini, haberleşme ağını güvenli bulur, sesine acırsa..!

Yanıt gecikmez.

Yardım da ardından gelir..?

……..!!..?

Sonra..

Çakıldım, oturdum, yandım, patladım deme hakkına sahipsin.

Önce bir şekilde “MAYDAY.. MAYDAY” olarak sesini duyurmalısın.

Kural bu.

Bu esrarengiz iki kelimeyi kullanman, karşıdaki muhataba duyurman gerek.

Ya teknolojik olarak telsizin, ya da haberleşme almanağın kuvvetli olacak.

Ya da nefesin.

Yoksa zinhar..!

“Mayday.. Mayday” beş para etmez.

Etmediği, bir işe yaramadığı, ya da başka ifade ile şu sıralar bir şekilde kullanılmadığı ortada..

Son KPSS sınavlarında..

“Mayday.. Mayday”.. kullanılmamış.. Okuyoruz.

“ÖKSÜRR.. ÖKSÜRR..!”

Çağrısı ile karşı karşıyayız.

Çok zeki bir milletiz..

Sesim geliyorsa… ”ÖKSÜRR.. ÖKSÜRR”

Bu niyet ve bu azametle sınava girenler, birer kaşık öksürük şurubu ile sınavlara girmiş olmalılar.

Öksürmeyi inandırıcı kılabilmek için.

……!!..?

Sesim geliyorsa Öksürr.

Bu sorulara çakıldım,

Yandım anam amma kazık,

Patladım sıcaktan, bir an evvel sınavdan çıkmalıyım,

Yetmişi bulamayacağım diyorsan,

İşinin o anda bitmesini dilemiyorsan eğer..

Galiba tek çare öksürmek..

Mayday.. Mayday değil artık..

Derinden bir nefes alıp,

“ÖKSÜRR.. ÖKSÜRR..”

Öksüreceksin ciğerden, derinlerden gelecek mesajın.

Veya

“Pan Pan” yerine..

“Pon Pon” da kullanabilirsin..

Ama yine de öksürmek sağlık açısından çok daha zekice..

Öyle değil mi..?

Ne de olsa.. Uluslararası Mayday’den de.. Pan Pan’dan da daha anlaşılır.

Yerel.. Bize özgü.. Bu öksürmek ve fiiliyatı.

“ÖKSÜRR.. ÖKSÜRR..”

Sesim geliyor mu.?

……!.?..

Öksür o zaman..

 
Toplam blog
: 62
: 690
Kayıt tarihi
: 04.01.07
 
 

Aşçıları ile ünlü Mengen doğumluyum. Beden Eğitimi Öğretmeni, güzel sanatlara ilgili, sporu mesle..