Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '09

 
Kategori
Şiir
 

Sesini bana veren şehir

“ SESİNİ BANA VEREN ŞEHİR “

Abdülkadir GÜLER.


Bilmiyorum A TV’de Kara Yılan’ı izliyor musunuz? Ben bu programı hiç kaçırmıyorum. Zevkle kimi zaman hüzünle izliyorum. Güneydoğu’nun güzelim kentlerinden biri olan Antep’e kolay kolay gazilik unvanı verilmemiştir. Daha önce de " Ayıntap" olarak bilinen Antep kenti Milli Mücadeledeki kahramanca, yiğitçe savunmalarından dolayı Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin verdiği bir kararla Gaziantep adını almıştır. Gaziantep tarihiyle, kültürüyle bambaşka bir Anadolu kentidir. Yiğitlerin, kahramanların harman olduğu yerdir.Tıpkı Şanlıurfa gibi, Kahramanmaraş gibi ve efeler diyarı Aydın gibi.

Gaziantep’te tanıdığım şairler vardır.Mehmet Kara, Ramazan Tekinel, Oğuz Tümbaş, Ali Çapan ve Tamer Abuşoğlu gibi şair dostlarım vardır.Taber Abuşoğlu’da sadece bunlardan biridir..

Geçen gün postadan bana gelenler arasında, sevgili şair dostum Tamer Abuşoğlu’nun yeni şiir kitabı da vardı. Tamer Abuşoğlu iyi bir şair, vefalı bir dosttur. İlk kitabı matbaadan çıkar çıkmaz daha mürekkebi kurumadan bana ivedi olarak imzalayıp gönderiyor. Böylesine vefakar, böylesine sadık, böylesine mert bir insandır. Daha Türkçesi erdemli bir insandır. Kendisine yapılan bir iyiliyi asla unutmaz. Daha Türkçesi günün adamı değildir. Zamanımızda böylesi cana yakın, yazdığını yaşayan insanların sayısı pek azdır. Onunla sıcak ve samimi dostluğumuz 1970’mlerden bu yanadır.

Yıllardan beri Tamer Abuşoğlu’nun nitelikli eserlerini, şiirlerini zevkle okuyorum. İşte bunlardan birkaçı: Yaşamla Notlar (Şiirler 1983), Yarınlar Ölmez ( şiirler 1986), Yağmur, Güneş ve Toprak ( şiirler 1987), Çiçeğe Durdu Yedi İklimi Taşıyan Tohum ( Şiirler 1988), Yorgun ve Yalnız ( Şiirler 1990), Sureti Aynaya Düşen Zaman ( Şiirler 2001), Yitik Düşlerin Kıyısında ( şiirler 2006) ve şu anda sizlere kısaca tanıtmaya çalıştığım “Sesini Bana veren Şehir” ( şiirler / Nisan 2008 ). Bu yeni şiir kitabı tertemiz bir baskı ile Gaziantep’te Zemge Yayınlar arasında gün ışığına çıkarılmıştır. Sadece 44 sayfadan ibarettir. Temiz baskılı, düzenli bir şiir kitabıdır.

Kitabın kapak düzeni Efe Etiket, iç desenlerini Mehmet Kara tarafından hazırlanmıştır. Kitapta şiirlere sadece numaralar verilmiştir. Belki Tamer Abuşoğlu için bu bir yeniliktir. Uzun soluklu bir şiirle kitabını bitirmiştir. Şiirler 14 rakamı ile son bululuyor. Bu da kendine özgü bir tarzdır.

Tamer Abuşoğlu Gazianteplidir, bu şehre aşık bir ozandır. Kentini içten seviyor. İlk dizeleri şöyledir:

“ (1 ) benim bu şehre

Âşık olduğum

Külliyen yalandır

Onun içindir ki

Burnum uzar

Gün batımlarında

Çamurunda toprağı

Suyumda yağmuru var

Bu şehrin

Duvarlarında nefesim

Ayak izlerim var.

Kaldırımlarında. ( s. 7 ).

Şair Tamer Abuşoğlu, dizelerinde “ benim bu şehre aşık olduğum külliyen yalandır” dese de sakın siz inanmayınız, onun böyle dediğine bakmayınız..


Tabmer Abuşoğlu bu kentin taşına, toprağına delicesine hayrandır, âşıktır. Tıpkı halk ozanımız Âşık Veysel gibi. Gaziantep’in her sokağında, her karış toprağında onun ayak izleri vardır. Bir başka dizesinde ise “ beni kucağında u yutan, ninnisiyle büyütendir. Bu şehir âşık anlatamaz maşuka tutkusunu dilim eğilir “diyor. ( s. 8.)..Aslında Tamer Abuşoğlu yitik düşlerin, ölmez dizelerin ozanıdır.O bu şehre sırılsıklam aşıktır.. Tıptı Leyla’sını arayan Mecnun gibi., Kerem’in Aslı’ya aşık olduğu gibi.Onun şu dizeleri de kısaca bunu vurguluyor “: ben bu şehre aittim, noktasından virgülüne / bu şehir de bana / öznesiyle yüklemiyle.. / ( s.16 ).

Sevgili şair dostum Tamer Abuşoğlu az ve öz yazıyor. Reklam olsun diye ikide bir ortaya çıkmıyor, medyatik bir şair değildir. Sade, akıcı, yalın ve çarpıcı bir Türkçesi vardır. Bununla birlikte kendine özgü yalın ve çarpıcı bir şiir evreni vardır. Şiirde hece, ölçü, vezin, uyak kaygısı yoktur. İçten geldiği gibi yazıyor. Kendine özgü bir imge ve şiir dünyası vardır. Ben onu yitik düşlerin gerçek şairi olarak görüyorum. Gaziantep’in kültür ve sanat dünyamsında adı bilinen birkaç şairden biridir Tamer Abuşoğlu. Gaziantep sanat ve kültür coğrafyasında Abuşoğlu’ nun alın teri, göz nuru ve çamurlarında ayak izleri vardır desek abartma yapmış sayılmayız.

Şairimizin bu güzelim şiir kitabını “ SESİNİ BANA VEREN ŞEHİR” adını taşıyan yeni yapıtını bir solukta okudum, ama bir daha bir daha okumak isterim. Kitabın arka kapağında özenle italik yazılan bir yazı daha var ki, bu söyleyişe şapka çıkarılır. Şairimizin bir resmi ve bu resmin ae

altında anlamlı ve derin bulduğum şu dizeleriyle sözlerimi noktalamak istiyor ve şairimizi gönülden tebrik ediyor, ömrüne bereket, yüreğine sağlık diyorum.


yüz yıllık bir uykunun koynunda

bütün düşlerini bana verdi

bu şehir

yaşamış ve yaşayacak

bütün ruhlar ben olmuşum.

zaman rahminde

büyütürken bu şehri

beni bir kaba doldurmuşlar

ben Antep doğmuşum

kaçak bir sigara kağıdında

yakmışlar suretimi

üflemişler zamanın gözlerine

antep ben olmuşum.

Meraklısına : Sesini Bana Veren Şehir / Şiirler Tamer Abuşoğlu

Zemge Yayınları.Tlf : O342 338 06 44.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..