Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sesli Kitaplar

Sesli Kitaplar
 

Salih Arıkan


Ülkemizde sesli kitap hizmeti veren birçok kütüphane var. Biz bunlardan çok faydalanıyoruz. Birçok proje yapmayı amaçlayan arkadaşlarımıza e-kitap sesli kitap işlerine yönlendiriyoruz. Gerçekten kalıcı güzel bir hizmet. Ancak bu işleri yaparken lütfen nasıl yapacağınızı öğrenin ve öyle yapın.

E-kitap okuyorum. Taranmış kitap sesli ekran okuyucularla bakıyorum iyi taranmamış. Sesli kitap dinliyorum. Kimisi yorum yapmış kimisi romandaki diyalogları tiyatroya çevirmeye çalışmış. Kiminin sesi kısık bazı kayıtlar sağlıksız bazıları Türkçeyi güzel kullanmamış bazı sesler çok itici falan filan. Tabi bu işlerde gönüllü olanlara teşekkür ederiz ama faydalı olması iyi olur.

İkinci üniversiteyi okuyorum. Sosyoloji. İlk önce dersler sesli kitap değildi. Uzun mücadeleler sonucunda sesli kitaplarıma kavuştum. Yalnız bu işleri yaparken danışmanlık almadıklarını düşünüyorum. Kitap dinliyorum arkadan müzik açmışlar. Yahu ben zaten türkü dinler söylerim. Şarkıyı duyunca aklıma ders mi gelir. Bu işleri yapanlarla istişare edin. Ama olur mu onlar her şeyin en iyisini bilir. Ben öyle karar verdim sizin için öyle uygun gördüm. Ülkemizde birçok sorunda bu yüzden çözülmüyor ya şu ortak akıl tartışma kültürünü oturtamadık.

Neyse dersleri dinlemeye devam açık öğretime fikirlerimi yazacağım. Biz kırk bir yaşına geldik. Belki bize faydası olmaz ama bizden sonraki çocuklara azda olsa bir şeyler standart kuralara bağlı bir işleyiş bırakabilirsek ne mutlu bize.

Salih ARIKAN,Tel: 0 506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..