Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '19

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sesli Şeker Ölçüm Cihazları

 Ben Diyabet tanısı olan bir kişiyim. Hasta olarak nitelemek istemiyorum. Çünkü ben tıbbi modelci değil sosyal modelciyim.

Tip iki diyabet tanımım var. İlaç kullanıyorum. Bazı ilaç kutuları kabartma yazılı bazılarıysa kabartma işaretler yok. Bazı İllerde sesli ilaç kutuları uygulaması var. Ama Ulusal ölçekte bir uygulama değil.

Tansiyon tanım var. Sesli tansiyon ölçen cihazlar var. Ama benim şekerimi kendi başına ölçebileceğim erişilebilir uygulamalarım olması gerekiyor. Şeker en çok gözlere zarar veriyor. Ben doğuştan görme engelliyim. Ve tek başıma şekerimi ölçemiyorum. Bazı Ülkelerde sesli şeker ölçüm cihazları var. Ama Ülkemizde maalesef yok.

Geçenlerde internette bir hocamız anlattı. Fransa’da şeker ölçüm cihazları sesliymiş daha önceden ücretli alanların bile paralarını sosyal güvenlik kurumu ödemiş. Hem sesli cihazlar var hem de SGK ödemesi kapsamında bizim Ülkemizde neden olmasın. Türkiye büyüyor ve gelişiyorsa bu uygulamaların yaygınlaşması gerekir.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..