Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sessiz Migren Nedir? Migren Nasıl Sessiz Olur?

Sessiz Migren Nedir? Migren Nasıl Sessiz Olur?
 

Auralı Migren Sessiz Migren Olabilir


Sessiz Migren (Baş Ağrısız Aura) Nedir? 

Migren baş ağrısı ile özdeşleşmiştir. Baş ağrısı olmadan sadece migrenin diğer bulguları yaşandığında ‘sessiz migren’ tanımlaması yapılabilir. Sessiz migreni baş ağrısız aura olarak da adlandıranlar vardır. 

Sessiz migrende, özellikle auranın görsel bulguları belirgindir. Koku halüsinasyonları, uyuşmalar, karıncalanmalar, peltek konuşma, konuşma bozuklukları gibi diğer nörolojik şikâyetler de olabilir. Bulantı, kusma, ishal, iştahsızlık, bir şeyler yeme isteği, yorgunluk, idrara sık çıkma gibi fiziksel belirtiler de görülebilir. Kafa karışıklığı, sinirlilik hali gelişebilir.

Sessiz migrende çok ağır tablolar olabilse de çoğunlukla hafif aura bulguları görülür. Gözde sintilasyon (ışıklı, zikzaklı, noktalı görme) bulguları ile gelip geçebilir. Bazı kişiler zaman zaman görme ile ilgili şikayetleri yaşasa da önemsemezler. Migren olduklarını hiç düşünmezler.

Klasik migrendeki baş ağrısı hiç yaşanmadığı gibi diğer bulgular da çok siliktir. Ama yaşattığı duygu hoş değildir.

Sessiz migren öyküsü:

 “Benim yaşadığım otuz beş yıllık olay. Elli yaşındayım, ilk defa on beş yaşındayken oldu. Yazın denizdeydim, gözümün önünden zikzaklar geçmeye başladı, baktığım yeri göremedim.

Yıllardır gözümün önüne zikzaklar gelince bir garip oluyorum, içimde sıkıntılı bir korku hissi oluşuyor. Yaşadıklarımın en zoru bu his. Tüm bunlar insanı bitiriyor. Allah kimseye vermesin. Görmemdeki bozukluk yarım saat kadar sürüyor. Bir ara her yer karanlık oluyor. Atak toplam iki üç saat sürüyor. Bazen sol, bazen sağ kolum küçük parmağımdan başlayarak başparmağıma oradan da yukarıya doğru uyuşuyor. İlk zamanlarda zikzaklar bitince kelimeleri bulamadım, derdimi anlatamadım, peltek konuştum. Son dönemlerde konuşmam bozulmuyor.

Ortaokul-lise yıllarında iki üç ayda bir oluyordu. Askerdeyken olmadı. Askerden dönünce tekrar başladı. Bunları yaşamamak için elimden geleni yaptım. İlaçlar, akupunktur, botoks yaptırmak işe yaramadı. Son zamanlarda haftada bir geliyor. Baş ağrım yok ancak yaşadıklarım beni bitiriyor. Delirecek gibi oluyorum.”

Sessiz Migren Tedavisi

Çok nadiren gözlerde bazı görüntüler yaşıyorsanız tedaviye gerek yoktur. Ancak sık tekrarlıyor, çok rahatsız eden duyguları da yaşatıyorsa tedavi mutlaka gereklidir. Sessiz migren ilaç tedavilerine cevap vermeyen migren türüdür. Otonom sinir sistemi düzenleyen nöral terapi sessiz migrene özgün bir şekilde yapılırsa çok iyi sonuç alınabilir. 

                                                                                ‘Sessiz migren adı gibi sessiz değildir.’ 

Öykü ve bilgiler "Migrene Çözüm Var" kitabımdan alınmıştır.

Kitap hakkında bilgi için http://www.emelgokmen.com/migrene-cozum-var/kitap-hakkinda/

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..