Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '09

 
Kategori
Özel Günler
 

Sessizliğe ses olabilmek

Sessizliğe ses olabilmek
 

29 Kasım Pazar günü Bayramın 3. günü Okmeydanı Darülaceze kimsesiz yaşlılarımızı ziyarete gideceğiz. Çoğunu tanımadığım ama aynı amaç için bir araya geldiğim arkadaşlarımla. Amacımız unutulmaya yüz tutan büyüklerimizi ziyaret etmek, hal hatır sormak ve ihtiyaçlarına elimizden geldiğince destek olabilmek.

Hayatın telaşında savrulurken aslında hayat aldırmadan devam ediyor, zaman ilerliyor. Bir an durup soruyorum; Kimin hayatında olumlu bir etki yapabildim. Yaşıyoruz, görüyoruz ama unutuyoruz. Yaşlılarımız dün ile bugün arasında köprü kuran değerlerimizi yarına taşıyan en büyük varlıklarımız. Ben şanssızım Dedelerimi ve anneannemi göremedim. Vefat ettiklerinde 2 yaşındaydım, hatırlamıyorum. Sadece resimlerinden tanıyorum onları ve anlatılanlardan. Büyük eksiklik hissettim, büyürken. Huzurevlerinde terkedilen yaşlılarımızı görünce yüreğim acıyor. Ben bunun eksikliğiyle büyümüşken, en önemli varlıklarını terkedip gidebilen insanlar görüyorum, ve kızıyorum onlara. Birlikteyken anlayamamışlar, bilememişler değerini büyüklerinin.

Bahçede yalnızlığı tercih etmiş bir kadın sessizce bankta oturuyor. Beni görünce hafif doğruldu, baktı. Cılız sesiyle selamladı. Belli ki beklediği değilim. Yolu gözlemeye devam etti. İçinde büyüttüğü bir hayal kırıklığı olmalı belki de diye geçiriyorum içimden. Yıllarca beklenen bir günün bir gün daha belki bir sene daha ertelenişidir gördüğüm manzara..

O an beklediği kişi olmadığıma üzülüyorum. O kişiye içten içe kızıyorum. Yalnız başına bırakıp gittiği için..

Herşeye yalnız başlarına göğüs gerecek kadar güçlüler, bunun farkına varıyorum. İlerlemiş yaşlarına rağmen. Yüzlerindeki kırışıklıkların sayısından kat be kat acı yaşamalarındandır belki.

Belki de inançlarıdır onları bu kadar güçlü yapan.

Kendileri olarak kalabilmektir belki,

Acılara tutunarak yaşamayı öğrenmek..

Gözlerin, umutların yoldan gelecek seste olduğu bir yer burası.. Hiç mi borçlu hissetmiyorsunuz kendinizi terkedilmiş büyüklerimize.

Yalnızlıkla harmanlanmış hikayeler, izler var burda. Bu hikayeleri dinlemek, yalnızlıklarını paylaşmak için sizde yollarınızı buraya çevirin. Ya da geride bırakın kendinizi, koşturarak devam edin büyük kentlerdeki yaşam telaşınıza...

Seçim sizin..

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..