Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Settar Tanrıöğen

Settar Tanrıöğen
 

Türk sinema ve dizi film oyuncusu.

Onu Türkiye Saldıray Abi olarak tanıdı.

Bir Demet Tiyatro’da, herkesin Saldıray Abisiydi. İkiz yatak muhabbeti dillerden düşmüyordu.

Ben onun bir çok filmini ve dizilerde izledim. İzliyorum…

Saz çalışını izledim, hayran oldum.

Oyunculuğunu nasıl anlatmalı bilmiyorum. Kim anlatabilir bunu.

 

Ben film izlerken esas oğlan ve esas kız olayına takılmayanlardanım. Benim için oyuncu önemlidir, oynadığı rolün içine girebiliyor mu? O olabiliyormu bu önemlidir.

Settar Tanrıöğen, böyle biri, büyük bir sanatçı. Büyük bir usta…

Evet, ona en yakışanı sanıyorum usta oldu.

 

Geçenlerde; arkadaşlarımla onun son dönemde oynadığı ve hepimizin, diğer garip komedi türündeki dizilerden başka izleyebileceği, üstelik bir hayli kaliteli ve çok yerinde bir konu ile oldukça iyi işlenen; Sultan dizisinden söz ediyorduk.

Bir anda konu ne dizinin öyküsünde ne de diğer sanatçıların performans’ında kaldı.

Konu sadece Settar Tanrıöğen’e dönüştü. Hiçbirimiz de farkına varmadık.

Sonradan hatırladığımız onun oynadığı dizilerden, sinema filmlerinden söz ettiğimiz oldu.

 

Sultan dizisinde, Nur Sürer’le karşılıklı sohbetinde sadece bir cümle ve bir bakışla geçmişte ve belkide hala devam eden içindeki aşkı nasıl aksettirdi diye uzun uzadıya konuştuk.

Bir bakış bir cümle.

İşte sanat budur.

Bakışları ile anlatabiliyorsa, anlattığı uzun yıllarla birlikte içindeki sevdasıysa, bir cümle de tam yerinde söylenmişse!

Budur işte diyoruz…

 

Oyunculuk içinde olmalı.

Oyunculuk ve sanat ruhunda olmalı.

 

Düşünün Settar Tanrıöğen; Hacettepe ÜniversitesiArkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü mezunuymuş. Şaşırtıcı değil mi? Tiyatro için, sanat için ayrıca eğitim almamış.

O içinden geldiği gibi, o oynadığı tiplemeyi kendi bilerek oynuyor. O rol yapmıyor, o oluyor.

 

Bir Demet Tiyatro’da– Saldıray Abiyi,

Eşkıya’da- Kız Naci’yi,

Aziz Ahmet’te- Travesti kuaförü oynamıştı bu büyük üstad. Kim unatabilir…

 

Ben ve biz ve bizler Sultan dizisini ve Settar Tanrıöğen’i büyük bir merakla, beğenerek izlemeye devam edeceğiz.

Yaz akşamlarımızda hiç değilse haftada bir gece evde oturmamız için, dizi izlememiz için bir sebebimiz olacak.

 

Sanki herkes yazın dışarıda ya da tatilde gibi.

 

Bunu da hiçbir zaman anlayamadım…

Tatile gidenlerin ekseriyeti zaten ciddi olarak dizi izliyorlarmıdır?

Bilmiyorum. Demekki izliyorlar…

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 

Rol aldığı tiyatro oyunları

Bir Kış Öyküsü

Yedi Kocalı Hürmüz

Üç Kurşunluk Opera

 

Filmografi

Sultan(2012)

Babam Sağolsun- (2011) - Ali

Çınar Ağacı- (2010)

Çoğunluk- (2010)

Ayrılık- (2010)

Vavien- (2009) - Cemal

Gece Gündüz- (2008) - Kemal

Kolay Gelsin(2008) - Settar

Nokta(2008)

Ayda(2007) - Macit

Kutsal Damacana(2007) - Üfürükçü hoca

Hayatımın Kadınısın(2006) - Sadi

Karınca Yuvası(2006) - Şeref

Polis(2006) - Hayri

Kader(2006) - Bekir'in babası

2 Süper Film Birden(2005) - Hakan

Takva(2005) - Ali Bey

Ödünç Hayat(2005) - Nusret

Yazı Tura(2003) - Zeyyat

Hadi Uç Bakalım(2003) - Balamir

Alacakaranlık(2003) - Feyzo

İki Oda Bir Sinan(2002) - Ali Cengiz

Hızma(2002) - Cabbar Ağa

Güneş Yanıkları(2000) - Şefik

Şarkıcı(2000)

Yara(1998)

Bir Demet Tiyatro(1997) - Saldıray

Eşkıya(1996) - Kız Naci

Aziz Ahmet(1994) - Travesti kuaför

 

Ödüller

22. Ankara Uluslararası Film FestivaliEn İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü (Gölgeler ve Suretler& Çoğunluk)

43. Sinema Yazarları Derneği ÖdülleriEn İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Performansı (Çoğunluk)

42. Sinema Yazarları Derneği ÖdülleriEn İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Performansı (Vavien)(alıntı)

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....