Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

güne_bakan(Nazenin yavrusu)

http://blog.milliyet.com.tr/gunebakanlar

29 Kasım '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Sevda kuşu

Sevda kuşu
 

Ekteki resim 9 yaşında bir çocuk tarafından çizildi. Önce resme dikkatle bakın , burada küçültüldüğü için pek görünmeyebilir , bu nedenle çocuğun kompozisyon resmi için ben size göz olmaya çalışayım izninizle..
Denizin ortasına bir tahteravalli kondurulmuş , bu tahtirevallinin her iki tarafında ise birer kafes ve kafeslerden birinin içinde tünemiş tutsak kuş, diğer kafesin üstünde tünemiş özgür bir kuş bulunmaktadır.
Bana getirip "Bu resim sana neyi ifade ediyor?" dedi. (Üzerine Nazım Hikmet'in sözünü yazmamıştı henüz)

Bir şeyler söyledim, çocuğun bakış açısını düşünüp neler ifade etmek istediğini tahmin etmeye çalışarak...

Ama benim yorumumla onun verdiği cevap çok farklıydı ve çocuğun düşünceleri beni çok şaşırttı. 9 yaşının çok üzerinde bir anlayışla bana şunları söyledi..

" Kuşlardan biri özgür görünüyor, öteki de tutsak. Ama aslında ikisi de tutsak. Çünkü özgür olan uçarsa arkadaşı da düşüp boğulacak!"

<ı>Her Özgürlüğün İçinde Bir Tutsaklık Vardır!

<ı>Nazım Hikmet <ı>

sevda kuşun kanadında, ürkütürsen tutamazsın
ökse ile sapanla vurursun da saramazsın
hayat sırrının suyunu çeşmelerden bulamazsın,
ansızın bir deli çaydan içersin de kanamazsın...

Not : Bu minik öyküyü bir arkadaşım paylaştı benimle , bende herhangi bir yoruma gerek duymadan sizlerle paylaşmak istedim..
Sevgiyle daima..

 
Toplam blog
: 54
: 1026
Kayıt tarihi
: 05.10.06
 
 

Ata toprağı Karadeniz'den, terbiye ve eğitimi Trakya'dan, günebakan ve İstanbul sevdalısı eski bir m..