Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '18

 
Kategori
Gelenekler
 

Sevda Limanlarında Yorulmak

Sevda Limanlarında Yorulmak
 

Çocukluğumda bir sevdadır İstanbul gitti; İstanbul' a gitmek ne kadarda önemliydi. Ne varsa bu İstanbul' da. İstanbul' dan gelenler; köye dönünce sanki Almanyadan gelenler gibi tatlı tatlı anlatırlardı. Biz de merak ederdik, Herkes İstanbul’ da gezer tozarmış bide Faravgada Kömüş güderdik. Köy harkı işlerdik köylülerimizle beraber o zamanlar bu kadar değildi istanbul' a giden, Çoğumuz köyde yaşardık.

Böyük babam yani Hacıahmet dedem İstanbul danacı agreeei derdi, cız dudan oraya koşuyor derdi. Bizim İstanbul’ da kalacak yerimiz olmadığı için kadere boyun bükerdik sanırdık.

Oldu bir gaza geldik, Biz de gittik İstanbul' a, gidiş o gidiş, Bir daha dön Memlekete dönebilirsen. İstanbul’ a gittik, Askerlik için Vatan borcu derken memlekete döndük, ama köy ve gelecek korkusu sıktı boğazımızı sanki. İş, aş, eş, geçim derdi, rızık korkusu. Bilmezmiydik ki acaba, rızkı Allah verir. Köyde kalanlar zarar etti, Biz kar ettik sandık. Tabi biz rızık peşinde koşarken benim yolum, Ankara’ ya düştü, Kimimizin yolu İstanbul’ a, kimisi İzmir’ e, kimisi Kocaeli, düştü, dağıldık Türkiye’ ye. Gurbete çıktık ya, kimimiz işçi, kimimiz memur, kimimizin kendi işi veya iş yeri, bir şey olduk ya, olduk ya sanki kendimizi kurtardık, Gurbetelleri vatan edindik.

Seneler birbirini kovaladı. Yeni nesiller doğdu, çocuklarımız da bizimle kaderimizi paylaştı. Peşimizde dolandı durdular beton yığınlarının arasında, senede 20 gün senelik izinlerimizde gördüler, köyü, babaanneyi, Dedeyi, dede torun arasındaki manevi bağları. Dere kenarında balık tutmayı, elmanın ağacına çıkmayı, tozlu yollarda üstünü başını kirletmeyi.

Şimdi diyorlar neymiş efendim doğduğun yer değil, doyduğun yer, Olmuyor be usta, mesele o değilmiş, bu anlatılanlarda boşmuş, Mutluluk ve yaşamanın gerekli olduğu yer mutlu olduğun, derdinin tasanın olmadığı, doğup büyüdüğün, çocukluğunun geçtiği, yerler önemliymiş, Mutlu olduğun yer önemliymiş, değerliymiş. Şimdi bir kör çark devam ediyor, Bizim bıraktığımız yerden evlatlarımız başladı. Biz köye koşarken onlar şehrin süslü ışıklarına koşuyorlar. Hani kelebekler köyde ışığın olduğu yere koşarlar, ışığın ateşi onları yakar, öldüklerinde anlarlar; Işık diye koştukları, etrafında pervane oldukları o süslü ışıklar, onların sonu oluyormuş.

Şimdi gelelim bir anıma; Başımdan yaşadığım, çocukluğumda beraber büyüğüm emmimin oğlu Ali biz hayata atılıp gurbete çıkınca o köyde kaldı. İlçemize dükkanlar açtı, ticarete atıldı, işleri iyi de gidiyordu. İlçemiz hem köye yakındı, hemde şehirdi. Bir süre çalıştıktan sonra işleri büyütmek istedi. Oda İstanbul’ un koşturmacasına kapıldı. Her sene olduğu gibi ben yine evlatlarımı topladım, doğru köy, kaçırdığımız güzellikleri yakalamaya çalışırken birde emmoğlum Ali köye geldi eşiyle, Münibüsü vardı, köye yerleşecekti. Benim gibi ellili yaşlarda sıra ancak köye dönmeye gelmişti. Köydeki baba yadiğarı evlerini tamir ettirip huzurlu bir yaşam sürecekti. Hastaydı, tedavi görüyordu. Köydeki bizim evin önünde oturduk, hal hatırdan sonra, dertleştik, konu konuyu açtı. Dediki, “ emmoğlu, ben burdan giderken bıraktığım arkadaşlarım, esnaf dostlarım aynı duruyor, ben çökmüşüm. İstanbul’ a gittim, evler daireler aldım ama sağlığımı kaybetmişim şimdi anladım” dedi. Öyle deme, üzülme dedim, sende iyisin, sağlığına kavuşacaksın, seninle komşuculuk oynayacağız buralarda dedim. Ertesi gün hastalandı, İstanbul’ a götürdüler. Hastanelere koşturdu, 2 ay geçmediki emmoğlum dan kötü haberi aldık, Vefat etmişti. Üzüldük tabi, cennet mekanı olsun. Tabiki insanın ömrünü rabbim belirler kadere inanırız.

Köye dönme özlemleriyle yaşıyoruz. Amma ömrümüz vefa edecekmi? Geride kaç yılımız kaldı ömürden, kaç yaz göreceğiz, kaç baharın gelişini izleyeceğiz, sarı erikleri, harman armutları, çördükleri, bıldırcınları yiyebilecekmiyiz? bilinmez.

Gün bu gün, an bu an, gelecek gelmedi, geçmiş geride kaldı. Şimdi diyorlarki an itibariyle şurdayım, burdayım, bir selfi yapayım, derken aslında en büyük selfi, yaşadığımızı sandığımızı, başkalarıyla an itibariyle resimlerimizi paylaşırken, köyün ve çocukluğumuzu ve diğer farklı güzel yerlerin havasını taaa ciğerlerimize çekip, güzellikleri damarlarımıza kadar hissetmek gerek. 
Saygılarımla Ahmet ŞİMŞEK 

 
Toplam blog
: 8
: 76
Kayıt tarihi
: 12.12.17
 
 

Amasya Taşova nın güzel bir köyünde  doğdum. İlk okulu Köyümde okudum, Ortaokul ve liseyi ilçemde..