Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '10

 
Kategori
Deneme
 

Sevdiğiniz Kız Size Abi Derse!

Sevdiğiniz Kız Size Abi Derse!
 

bilal-göregen


Herkes bu şarkıyı medyanın harika çocuğu Acun Ilıca’nın sunduğu “Yetenek Sizsiniz” adlı yarışma programında duydu. Hataylı görme özürlü Bilal Göregen’in kendi bestesi olan bu şarkı daha önce Ülke TV’de “Sıra dışı” adlı programda yayınlanmıştı. Şarkıyla dalga geçenler olduğu kadar şimdiden Bilal’ın hayran kitlesi oluştu. Hatta söyleyiş tarzı ile Hakkı Bulut’a bile benzetildi. Her ne kadar tartışılırsa da asıl konumuz bu değil. Bilal’ın dediği gibi: Gerçekten sevdiğiniz ve âşık olduğunuz birisi size abi, abla, teyze ya da amca derse ne yapardınız?

Önce şarkının sözlerini bir dinleyelim ve anlamaya çalışalım.

Bir güzeli sevdim benim bir güzeli. İçimde gizledim büyük sevgimi.
Kaybettim inanın dostlar kendimi. Sevdiğim kız bana abi deyince.

Evet, Bilal burada kendisi için çok güzel olan bir kıza âşık. Umudu var ama aşkını saklamış sevdiğinden. Belki de tam açılacakken kız ona abi deyince bütün dünyası yıkılıyor, kendisini kaybediyor. Devam edelim.

Kaderime küstüm boynumu büktüm. Yıllarca durmadan gözyaşı döktüm.
İnanın dostlarım deliye döndüm. Sevdiğim kız bana abi deyince.

Bilal burada kaderine istemese de razı oluyor. Ama bir yandan da bu kadere kızgınlığı var. Izdırap içinde, gözyaşları dinmiyor. İlk başta şoka girip kendisini kaybeden Bilal’ımız artık çaresizlikten deliye dönüyor. Ama bir yandan da “dostlar” diyerek içini dökebiliyor. Devam edelim.

Sevince güzeli başladı derdim. Görünce tutuldu bütün bedenim.
Yaşama hevesim kalmadı benim. Sevdiğim kız bana abi deyince.

Daha önce dertsiz olan Bilal, sevmeye başlayıp, aşık olunca dert içinde kalıyor. Hatta sevdiği kızın yanında heyecandan bedeni tutuluyor. Ama kızın bir “abi” demesi, tüm yaşama hevesini elinden alıyor Bilal’ın. Artık yapacak bir şey yok. Kız, abi gözüyle görüyor Bilal’ı. Bilal’a düşense aşkını kızdan saklayıp bu duygularını şarkı yapmak.

Sonuç olarak; eğer bu duruma düşerseniz yapacak hiçbir şey yoktur. Sevdiğiniz sizi abi, abla, kardeş, amca veya teyze gözüyle görüyorsa tek çareniz bunu unutmaktır. Görüşmeniz gerekiyorsa, artık sizde ona aynı gözle bakmalısınız. Aksi takdirde bu, sizi uçuruma götürür. Eğer Bilal gibi şarkı yaparsanız en azından duygularınızı dışa vurmuş ve durumu kabullenmiş olursunuz.

Bu konuya benzer Moldovalı bir kardeşimizin bir anısı var. Onu anlatayım;

Bizimkisi uzun süre arkadaşlık yaptığı komşu kızına bir gün açılmak ister. Sevdiğini, âşık olduğunu ve sevgilisi olmasını ister kızdan. Bilal kıza açılamamıştı ama bizimkisi söyler niyetini. Kız “Aaaa der. O nasıl şey. Hani arkadaştık, kardeştik…” deyip ağlamaya başlar. Bizimkisi şoka girer ve şu cevabı verir. “Özür dilerim. Hata yaptım. Ben ne biçim adamım. Allah beni kahretsin.”

Şimdi sizleri Bilal’in şarkısıyla baş başa bırakıyorum. Şarkıyı dinlerken başınıza bu haller gelebileceğinizi düşünün. Benim başıma geldi. “Aşkımı söyledim can-ı gönül ile, sevdiğim kız dönüp bakmadı bile” diye beste yapacaktım. Baktım Bilal kardeşimiz yapmış, ben de kaderime küsüp blog yazmaya başladım.

www.ayhandemiral.com

 
Toplam blog
: 106
: 4561
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Ayhan Demiral ..