Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Sevemiyorum

Sevemiyorum
 

İstabul'da bir gün,


Hangi dinden, hangi milletten, hangi ırktan, hangi mezhepten, olursa olsun, hangi partinin üyesi, hangi grubun mensubu, hangi konumda, hangi durumda ve uğraş alanında olursa olsun sevemiyorum.
 
Eşim, dostum, arkadaşım, konu- komşum, tanıdığım da olsa tanımadığımda bir şekilde eylem ve söylemine  şahit olduğum kim olursa olsun!
 
Şekli ne olursa olsun, küçük büyük, kime karşı olursa olsun, ruhsal ya da fiziksel bir cana   şiddet uygulayan,
Zalimce zulmeden,
Hak ve hukuk ihlali yapmayan dahi olsa, yapılana kayıtsız kalan,
Özgürlüğün sınırsız bir kavram olmadığını kabul etmeyen, kimsenin  özgürlük  sınırının karşısındakinin sınırlarını ihlal edemeyeceği  gerçeğini kabul etmeyen.
Bulunduğu konumu  bir kısım insanın yararına diğer kısmın zararına ya da  huzurunu bozmaya yönelik kullanan,
Vatan ve milletin bölünmez bütünlüğüne zarar verecek iş ve eylemde bulunan,
Yalanla hileye başvurarak bulunduğu konumu koruma çabasıyla her yol ve hareketi kendisine mübah sayan,
Yönetim ve denetim konumunda bulunanların, DOĞRU YÖNETİM  şekli  için gereken donanıma sahip olabilmeye  emek vermek yerine  İ-DA-RE  ederek gününü doldurmaya çalışan,
Vatan ve milletin milli değerlerine hakettiği önem ve değeri vermeyen,
Gerçek dindara sonsuz saygı duyarken, din istismarı yapan,
Halkının  manevi değerleriyle alay eden,
Bilgisi ve yeteneği, olup da paylaşmayan her kim olursa olsun
 
SEV(E)Mİ-YO-RUM!..
 
Aynı şekilde din, dil, ırk, mezhep ayrımı yapmadan, sadece  yaradanın  yaşama hakkı verdiği her Canlıyı seviyorum. Tabi ki koşulsuz sevgi olamayacağının bilinciyle, her şeyin  herkesin yeri ve değerinin farklı olduğunu da  unutmadan, yaşam hakkına saygıyla  yaklaşıyor, hak ve özgürlüklerini önemsiyorum.  Bu anlamda Anlama ve empati yeteneğimi geliştirmeye çaba harcıyorum. Geldiğimiz  noktadan utanç duyuyor  kendimi  de bu  durumdan sorumlu hissediyorum,
 
Vatan evimizdir bizim, polis  ve asker koruyucularımız, oysa şimdi karabasan oldu,  kendini en güvenli ve korunaklı hissettiği yerdir evi   insanın, evinde  güven içinde olamayan insanın kolu kanadı kırılarak yuvadan atılmış kuş dan farkı kalmaz, Yönetenler, evinde rahat uyuyabilmesine imkan vermediği  halkının  en  güvendiği dağlarını sis bulutlarıyla  kaplayıp, tutunduğu tüm dalları kıracak kadar öfke seline kapılmışsa eğer, kim olursa olsun bu vebalin altından kalkamayacaktır.
 
Adam Gibi Adam Olmak
 
Çevrende herkes şaşırsa bunu da senden bilse
sen aklı başında kalabilirsen eğer
herkes senden kuşku duyarken hem kuşkuya yer bırakır
hem kendine güvenebilirsen eğer
 
bekleyebilirsen usanmadan
yalanla karşılık vermezsen yalana
kendini evliya sanmadan
kin tutmayabilirsen kin tutana
 
düşlere kapılmadan düş kurabilir
yolunu saptırmadan düşünebilirsen eğer
ne kazandım diye sevinir
ne yıkıldım diye yerinir
ikisini de önem vermeyebilirsen eğer
 
söylediğin doğruyu ve gerçeği büken düzenbaz
kandırabilir diye safları dert edinmezsen
ömür verdiğin işler bozulsa da yılmaz ve
yeniden koyulabilirsen işe
 
döküp ortaya varını yoğunu
bir yazı turada yitirsen bile
yitirdiklerini dolamaksızın diline
baştan tutabilirsen yolunu
 
yüreğine, sinirine “dayan” diyecek
direncinden başka şeyin kalmasa da
herkesin bırakıp gittiği noktaya
sen dayanabilirsen tek başına
 
herkesle düşüp kalkıp yine de erdemli kalabilirsen
unutmayabilirsen halkı krallarla gezsen de
dost da düşmanda incitemezse seni
ne küçümser nede büyültürsen çevreni
 
her saatin her dakikasına
emeğini katarsan alın terine
hakçasına bölüşürsen vicdanındaki adaleti
her şeyiyle dünya önüne serilir
korktuğun yerde el öpmez
hükümran olduğun yerde ezmezsen
oğlum adam oldun demektir
üstelik ADAM GİBİ BİR ADAM.
 
Şiir: Rudyard KİPLİNG (1865-1936)
Şiir çeviri: Bülent ECEVİT
 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..