Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '09

 
Kategori
Deneme
 

Sevgi ayyaşı olmuşum şarap şarap yudumluyorum

Sevgi ayyaşı olmuşum şarap şarap yudumluyorum
 

Yarı yarıya fitiz kardeş payı gibi.


İçimde depremler oluyor artçı şoklar kıvamında. Zelzeleler patlar ciğerimde. Yoğurulmuş duygular hislerimde benimsenir başkaları tarafından. Başkaları sever benim yerime, başkaları ağlar artık benim gözlerimle. Başka gözlerde ağlarım ben şimdi. Başka yüreklerde burkulur bedenim. Önümde bir yol var mateme çıkan. Asla U dönüşü olmayan , asla hiçbir dönüşü olmayan bir yol. Gözlerimi kapadığımda kirpiklerimde titreyen güneşin sıcak örtüsü ciğerime işler tekrar.

Severken tereddüt eder ya insan emin olmayınca sevileceğine dair, ben de tereddütler içinde terennüm ediyorum çıkarsız sevgimi. Yıkıldım, çatladım, patladım savaş gibi. Barışamadım savaşlarımla, hep suçlu ben oldum, güçlü ise sen ! Hep ben mahkum oldum sessizliğimi içimde büyüterek.

İşte karşındayım. Tekrar yık beni! Tekrar böl beni parça parça o nefret kokan gözlerinle. Tekrar bana doğrulsun o barut kokan bakışların. Vur beni artık ta orta yerimden. Bıktım. Tıkandım her arayışımda seni yüreğimde.

Yüreklendim, yüklendim sırtıma anılarımı ve acılarımı gidiyorum. Sen gelme peşimden, düşme ardıma kuyruk gibi. Seni kuyruklu yalanlarınla peşpeşe bırakıyorum. Islık çalarak bir çıkmaz sokağa düştüm yağmur senfonisinde. Beni damlalar sevgiyle karşıladılar. Ben de onlara sarıldım sımsıkı. Islanana dek öptüm onları yanaklarından. Gözlerim yaşardı yine çocukluktan kalma buruklukla. Üstümde yırtık bir pantolon ve kareli aba ceketim kaldı.

Üşüdüğümü hissetmiyorum bile boş kaldırımlarda yatarken. Bir ateş yaktım tek çakımda boş , delik, paslanmış paçavra bir varilin içinde. Bir ona baktım, bir kendimi düşündüm. Aynı o da benim gibi. İçi yanıyor resmen ama yandıkça daha da güçleniyor sanki harı. Yarı yarıya fitiz kardeş payı gibi.

Ouuuvv! Rüzgar mı çıktı ne? Saçlarım hafif hafif dalgalanıyor soğuk bir esintiye fefakatçi. Sakal, bıyık, saç sorma gitsin arkadaş ! Darma duman olmuş gitmiş. Sanki benden ayrı yaşıyorlar. Kendi kafalarına göre uzayıp gitmişler. Görseler beni dilenci sanırlar para para diye yerlerde sürüklenen. Ama değil miyim sanki? Ne farkım var dilencilerden, ayyaşlardan? Ben de aşka dileniyorum, sevgi ayyaşı olmuşum şarap şarap yudumluyorum.

İçiyorum, içiyorum susuzluğum geçmiyor. Yanıyorum daha keza. Aşk bu işte. Yürekte durduğu gibi durmuyor, bitiyor hemen. . .

Kaşlarım beyazlamış ellerim buruşmuş, göz kapaklarım ıslak bir köpeğin bakışları gibi yarı açık ağlamaklı. Yaş olmuş 50 , bilemedin 52 . Ben bayağı yaşlanmışım be ! Hal bu ki daha düne kadar ne kadar aşıktım di mi ? Hani seviyodum ya hatırlasanıza. Pehhh ! Ses yok.... Arka sokaklar benden sorulur artık ona göre. . .


Gökhan Cenker

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..