Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sevgi dersi-1

Sevgi dersi-1
 

sevgili öğretmenimin yüzümü güldürmeyi başardığı anlardan bir tanesi


Okuduğum “Kahve Kokulu Hikayeler” kitabında bir bölümdü “ sevgi dersi”. Leo Buscaglia’nın verdiği sevgi dersinin ilk ortaya çıkışını anlatıyordu. Sonrasında seçmeli ders olarak sevgi dersini alabileceğimi gördüğümde çok sevindim ve bu dersi seçtim. Sevgili ve çok değerli öğretmenimiz Yrd. Doç. Dr. Latif Onur UĞUR ile birlikte bu derse başladık ve iyi ki bu dersi seçmişim dememe vesile oldu. Yarın Sevgi’nin son dersine gireceğim ve böyle bir dersin varlığını bilmeyen insanlar varsa, öğrenebilmelerine bir katkım olur belki diye düşündüm. Sonrasında bu röportajı yapmaya karar verip öğretmenimize bahsettiğimde çok olumlu bir cevap aldım ve en kısa zamanda sizlere ulaştırmak için uğraştım. Bu uğraşın sonucunda ortaya çıkan röportajdan çok keyifli sohbetimizi size parçalar halinde ulaştırabileceğim. Umarım keyifle ve merakla okuyup hayata, sevgiye dair ufak ufak yeni şeyler kazanmanıza yardımcı olabilirim. Değerli öğretmenim Yrd. Doç. Dr. Latif Onur UĞUR’a bir kez daha buradan teşekkürlerimi iletmek istiyorum. Hem bize böyle bir imkan sunduğu bize bu dersi verdiği için hem de benim röportaj teklifimi geri çevirmeyip bunu sizlerle paylaşabilmemde yardımcı olduğu için kendisine tüm sınıf arkadaşlarım ve okurlarım adına teşekkür ediyorum. Keyifli okumalar diliyorum…

İ.Ç - Merhaba öğretmenim, öncelikle sizi tanımayanlar için bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

L.O.U-Tabii ki ederim. 50 yaşındayım. 3 üniversite mezunuyum. 15 sene yurtdışında ve şantiyelerde serbest çalıştım. Son 15 senedir de üniversitede öğretim üyesiyim. Bu 3. üniversitem. Evliyim, mutluyum…

Hobileriniz, yapmaktan hoşlandığınız şeyler var mı?

-Müziği çok severim. Özellikte klasik batı müziğini çok severim. Mozart’ın, Çaykovski’nin ve Vivaldi’nin bütün eserlerini dinlemişimdir. Edebiyatı, okumayı çok severim. Fransız edebiyatını, Çağdaş Türk edebiyatını severim. Dostoyevski ve Tolstoy’un bütün eserlerini okumuşumdur. Aynı zamanda Ömer Seyfettin’in, Halikarnas balıkçısının, Sait Faik Abasıyanık’ın da bütün kitaplarını okumuşumdur. Dikkat edelim bütün kitaplarını.

Bende kitap okumayı çok seviyorum. Umarım benimde bir gün bütün kitaplarını okuduğum yazarlar olur… Sevgiyi aramaya ilk ne zaman başladınız ?

- 1968 senesi temmuz ayının 17sinde yani doğduğumda doktorlar ilk şaplağı attıklarında ağladığım zaman başladığımı düşünüyorum sevgiyi aramaya. Bugün de hala o arayışım devam ediyor. Son nefesimi verirken de yine aramaya devam edeceğim Allah izin verirse.

Özellikle sevgiyi bulmak için yaptığınız bir şey var mı?

- Özellikle sevgiyi bulmak için yaptığım şey insanlarla iletişimde bulunmak. Onlara olumlu, güzel, yüzlerini gülümsetecek şeyler söylemek; farkında olmadıkları güzelliklerini hatırlatmak, onları nesne ya da obje gibi değil; ruhu gönlü olan Allah’ın özenerek yarattığı kıymetli varlıklar olduklarını algıladığımı hissettirecek şeyler söylemek yapmak.

Sevgi dersi vermeye ilk ne zaman karar verdiniz ?

-Düzce üniversitesine geldiğimde karar verdim. Bundan 5 sene evveldi. O zamana kadar hep bunu başkaları yapsın diye beklemiştim. Kimse yapmadı. “Yapa yapa ben mi yapmalıyım? “ dedim. Ama yapacak adam olmadığı için; ben yapayım da, beğenmesinler, kızsınlar, eleştirsinler, daha iyilerini yapsınlar bende dolayısıyla eksiklerimi gidereyim, bende öğreneyim bunu yapacaklardan dedim. Ama benden başka Don Kişot çıkmadı. O zamandan beri böyle devam ediyor. 5 sene önce karar verdim. 3 senedir de bu dersi veriyorum.

Dünyanın başka herhangi bir yerinde bu dersi veren öğretmenler yada üniversiteler var mı ?

-Dünya’da var; Leo Buscaglia diye bir adam. Eğitim bilimleri doktoralı, meşhur birisi. Amerika da okutmanlık yaptığı bir üniversitede, hafta sonu seçmeli bir kurs olarak düzenlemiş ve 4 dönem bu kursu vermiş. Bu kurstan elde ettiklerini de kitaplarında yazmış. Ben üniversite öğrencisiyken o kitapları okumuştum. Zaten fikir o zamandan güzel gelmişti. Bize bunun yapılmasını beklemiştim. Ama dediğim gibi kimse yapmadı. Bu iş mühendis adamın yapacağı iş midir? Tartışılır. İş başa düştü. Dediğim gibi. Çok istifade ettim Leo Buscaglia’nın  çalışmalarından kendime.

Oda sanırım bir öğrencisinin intiharı sonucunda böyle bir ders vermeye karar vermiş.

-Maalesef. Çok acı ki öyle. Şimdi genç insanlara karşılaştıkları problemler hayatın en büyük problemi gibi geliyor. Ve intihar dediğimiz şey, seçeneksizlik. Yani böyle böyle şunlar olmuyorsa o zaman şunu yapayım diyemiyor. Başka alternatifleri göremiyor. Alternatifleri idrak edemiyor. Seçeneksiz kaldığını düşünüyor. Ee ondan sonrada bu hayatı protesto ediyor. Bana bunu yapan hayatı yaşamak istemiyorum diyor. Bu kaçmaktır. Bu iyi bir şey değil. Evet doğrudur öğrencisinin intiharı üzerine başlamış. İyi ki de yapmış bak oradaki bir kızın intiharı sizin burada sevgi dersi almanıza bir dolaylı vesile olmuştur…

 
Toplam blog
: 12
: 243
Kayıt tarihi
: 18.09.15
 
 

İnşaat Mühendisi'yim, yüksek lisansıma devam etmekteyim. Fotoğraf çekmeyi, yeni yerler keşfetmeyi..