Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Sevgi nedir?

Sevgi nedir?
 

Sevgi, Ondan gelen her şeye razı olmak, O'nun sevgisini kaybetmekten korkmaktır...


Sevgi, öyle yüce bir duygudur ki, onu anlatmaya ne kelimeler ne de cümleler yeter.

Bazen bir merhabada, bazen bir hoşça kalda, bazen de bir Allahaısmarladık tadır.

Sevgi kalbin aynasıdır. O yüreğe girmeye görsün bir kere. Her şey sevgi olup çıkar.

Sevgi, sözde değil özdedir.

Mahremdir, kağıda yazılmaz, yüreğe kazınır.

En büyük sevgi söylenmeyen sevgidir. O yanında olmadan, ona dokunmadan, onu görmeden sırf O olduğu için sevmektir.

Birine sevginizi göstermek için illa ki seni seviyorum demenize gerek yoktur. Zaten o öyle bir cümledir ki; kolay kolay herkese söylenmez.

Bir yerlerde okumuştum;

Leyla'ya sormuşlar bir gün,
"Sen mi Mecnun’u daha çok sevdin; yoksa o mu seni?"diye. ,
Mecnun’un adını duyar duymaz gözünden yaşlar boşanan Leyla, "Elbette ben onu daha çok sevdim!" demiş.
"Nedir delilin, nasıl ispat edersin onu daha çok sevdiğini, üstelik o senin için çılgınlığa varmış, aklını yitirmiş mecnun olmuşken?"

O vakit Leyla ağlayarak:
"Dostlar!.."demiş, "sırdır ki gizlilik gerektir, sevgilinin adını dile düşürmek hakikatte ayıptır. Mecnun bir dağ delisi gibi davrandı, gitti sahralarda çöllerde aşkımızı ona buna anlattı, ben kimseciklerle paylaşmadım onun sevgisini, içimde büyüttüm, büyüttüm, büyüttüm... Budur ki benim onu daha çok sevdiğime delil.“

Gerçek sevgi, onun varlığını hissetmekle mutlu olabilmektir..

Sevdiğinden ayrı olsan da, acısını içine gömüp, onun sıkıntılarına yol göstermektir..

Her şeye rağmen sen acılar içinde kahrolsan da, o mutlu olsun, gönlündeki gerçekleşsin diye dua edebiliyorsan ki bu nefsine ağır gelse de…işte gerçek sevgi budur.

İnsanın en kıymetli hazinesi yüreğidir, onu da hak edene vermek gerekir. Öyleyse en çok hak eden, bu muhteşem duyguyu bize veren, sevgimizin kaynağı asıl sevilmesi gereken Yüce Allah’tır. Yoksa kaynağına sevgi göstermedikçe, yaratılan hiçbir şeyi gerçekten sevmemiz imkansızdır..

Özetle; Sevgi nedir? sorusunun cevabı; yüreğimizdeki kaybetme korkusudur. Sevdiğimizin sevgisini, kaybetme korkusu… Bizleri birbirimize bağlayan en güçlü bağ, en güçlü duydu..Bu duygunun dışa vurumu da ‘’ SEVGİ’’ dir.

Sevgi hayatın anlamı.. besledikçe çoğalır, çoğaldıkça ışık saçar, ışık saçtıkça yaşam aydınlanır, aydınlandıkça yayılır, yayılır, yayılır…

Bu video tüm sevenler için olsun :) ben çok beğendim, bakalım siz beğenecek misiniz?

http://www.dailymotion.com/video/x7v9qb_talha-bora-oge-kbal-gurpinar-korkmu_music

Yüreğinizdeki sevgi daim olsun..

Sevgi ve ışıkla.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..