Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '16

 
Kategori
Güncel
 

Sevgi savaşları bile durduracak!

Sevgi savaşları bile durduracak!
 

Önemsediğim kişilere hediye vermeyi çok sever çok da mutlu eder beni.

İlk Orta ve Lise okul yıllarını birlikte geçirdiğimiz yaklaşık otuz arkadaş Yalova'da buluştuk Ankara'dan katılan beş arkadaşla birlikte geçen hafta.

Farklı atmosferde ve çok güzel geçen günübirlik buluşmamıza Ankara'dan katılmış olan özel arkadaşlarıma önceden hazırlık yapamadığım için kendim üretmiş olduğum ve adım soyadım yazılı ürün etiketli çocuk gömleklerini depodan tedarik ederek hediye olarak götürdüm kendilerine.

Buluşmamızdan sonraki günde telefonla görüşmüş olduğum sevgili çocukluk arkadaşım Meral'ın küçük çocuğunun olmadığını bildiğimden söz konusu gömleği yeğenine veya herhangi bir çocuğa vermesini önerdiğimde cevap olarak beni öyle bir ödül ile ödüllendirdi ki hayatım boyunca unutacağımı sanmam. Çok mutlu etti beni.

- "Verirmiyim kimseye.!, senin adın yazıyor kimseye vermem" dedi kardeşim Meral..

Gerçekten de kardeş gibiydik okulda. Ailemden biri gibi görüyor ailemden biri gibi yakın hissediyordum Meral'i. Hala da öyle..

O, üç veya beş ay küçük benden. Küçük abla gibi korurdu okulda beni. Çok da kızardı valla.

Sevme'nin tarifi olamıyor.

Yoktur!

Sevmek bir duygu durumudur.

Bazen, dokunmaktır sevmek, bazen gözlerle ifade etmektir, bazen yüreklerden gelen söylemleri dizelere dökmektir, bazen de susmak.

Bazen "verirmiyim kimseye" demektir kardeşce sevmek..

*

İnsan ilişkilerini yerle bir ettiği kapitalizm sisteminde insanlar arasındaki yabancılaşma ve bencillik duygularını köreltmenin tek bir yolunun sevgi'den geçtiğini unutmayalım sevgili okurlar.

Kaybolmaya yüz tutmuş sevgi gücümüzü yeniden kazanabilmemiz için çocukluk yıllarımıza geri dönebilmemiz elbetteki mümkün değildir ama çocukluk-ergenlik yıllarımızdaki arkadaşlarımızı teknolojinin sayesinde arayıp bulduktan sonra bunca ahlaki erezyona rağmen içlerinde güzel sevgi dolu arkadaşlıkları yüreklerinde barındıran arkadaşlarımızı bulur ve onlarla sevgi gücümüzü tazelemeye çalışırız. Zira saf temiz beklentisiz paylaşma duyguları ve dostlukların merkezi çocukluk yıllarımızda saklıdır.

Çocukluk arkadaşlarımızın arasında bazıları dertlerinize katlanıyor görünseler de başarılarınıza katlanamayanlara da rastlamanız olası bir durumdur.

Çocukluk yıllarımızdaki tarifi mümkün olamayan o tertemiz duygularımızı empati yoluyla günümüze taşımayı becerebilirsek inanınız toplumdaki bütün kirlenmişliğe rağmen hayat daha güzel yaşanılır hale dönüşeceğinden kimsenin kuşkusu olmasın.

Sevgi, savaşları dahi sona erdirebilecek büyük bir güce sahip olduğunu da unutmayalım.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..